Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#26 - verboden verlangen

Vervolg op: http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/… 'En hoe was het? In die club van Kees?' Ze slaat haar boek dicht en legt het op haar nachtkastje. 'Ik voelde me heel ongemakkelijk.' 'Ja, het is ook niets voor jou. Kom in bed.' De lattenbodem kraakt, Marieke draait zich op haar zij. Een blieb van mijn telefoon, ik draai mijn arm bijna uit de kom en lees het bericht. Mijn hart slaat over. Traag leg ik het apparaat terug op het nachtkastje. 'Wie stuurt zo laat nog een bericht? Het maanlicht tekent een driehoek op het behang. 'Nou?' 'O, dat was Kees. Om te melden dat hij veilig thuis is.' 'Hij had zeker weer te veel op.' 'Ja, inderdaad ja, dat is het.' 'Wat is er?' 'Hoezo?' 'Je stem klinkt anders.' 'Ja, het is Kees, ik maak me zorgen om hem.' 'Ik ben zo blij dat jij dat niet doet.' 'Wat?' 'Zoveel drinken als Kees.' 'Nee, wat was je aan het lezen?' 'Stoner, geweldig boek. Je moet het ook lezen, dan kunnen we erover praten.' 'Doe ik, van het weekend.' We kussen elkaar goedenacht. Katinka danst op het plafond.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zal hij maandag middag op de afgesproken plek zijn? Origineel om het vanuit een andere invalshoek- personage- te beschrijven. Het verboden verlangen is wederzijds, dat bied perspectief.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verboden verlangen is stiekem tóch genoemd, in de laatste regel ;). Toch? Maar los daarvan, een goeie dialoog. Ik werd er erg nieuwsgierig van. En heb hem hardop uitgesproken, (doe ik vaak als ik zit te lezen, en alleen ben) hij klinkt ook heel natuurgetrouw ;). Feuilleton in hoeveel delen? Waarschuw je wel even als er nieuwe ontwikkelingen zijn?

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Jan P, een heel typische situatie zoals je die wel vaker - in een film (?) - tegenkomt. Mooi en vlot geschreven en zoals Fatamorgana schrijft, heel natuurlijk verloop. Als je zo nog een paar keer doorgaat met dit thema heb je een behoorlijk kortverhaal.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag janp, Ik heb de opdracht iets anders uitgelegd: puur dialoog. Maar dit is een schitterend vervolg. Mijn favoriete zin? 'ik draai mijn arm bijna uit de kom en lees het bericht.' Want zo gaat dat, voelt dat, als je de telefoon van je nachtkastje pakt. Mooi :thumbsup: Dat soort details maken voor mij dat een verhaal leeft.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig omschreven, vooral de details brengen het tot leven. Ik ken de vorige verhalen niet, maar zelfs ik ben nieuwschierig naar Katinka.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw! Wat een fantastisch deel 3! :thumbsup: Eens met Woodpecker dat het verhaal leeft. Tussen de regels door leest men het ingedutte huwelijk zonder het te benoemen. Tenminste dat haal ik eruit. [Het maanlicht tekent een driehoek op het behang.] Deze zin intrigeert me nog het meest. Het is slechts een detail, maar volgens mij staat het er niet voor niets. Wat wil jij ermee zeggen? En wat voor effect heeft het als het er niet staat? Ik kijk uit naar deel 4!! :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja mooi! Volgens mij heeft HP wel hang naar rust, regelmaat en reinheid, ook in zijn relatie. Dan is die Katinka misschien toch wel een beetje wild. Maar anderzijds, stiekem... Wellicht is een avontuurtje met Katinka wel een goede wekker voor hem. Hopelijk is het een wordt vervolgd.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De driehoek heeft drie punten en weerspiegelt de driehoeks relatie? Dat haal ik er althans uit.
Goed gevonden! Maar hoe kan een ronde vorm, de maan, een driehoek vormen? Dan moet de maan qua vorm een verandering ondergaan, net als de HP???? Of de HP staart naar het maanlicht, ziet eigenlijk niets, is in gedachten, en dit is een detail dat er niet toe doet. Het geeft slechts zijn mentale afwezigheid weer. :? @JanP. Help!!!???

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niets op aan te merken, Jan. Ik zie alleen die dansende Katinka niet helemaal voor me - speelt zich dat af in het hoofd van de hp? Ik mis daar iets.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Al lezende vroeg ik me af wat ook al weer je vorige verhalen waren. Toen zag ik Katinka staan, die ik zelf ook al in mijn hart gesloten had. En toen viel het kwartje. Weer een leuke voortzetting. 'Het maanlicht tekende een driehoek op het behang', daar zit ik nog mee. Wat is de functie van deze zin? Die driehoek moet door iets anders gevormd worden, waar het maanlicht doorheen valt, bijv. een smalle opening in het gordijn. Maar waarom? De maan projecteert zijn (schijn)gestalte niet op het behang, dat is geen spiegel.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Sterk. Ik zelf zag het driehoekige schijnsel zo voor me, als iets waar je blik op valt terwijl je voor jezelf verwerkt wat je de ander niet wilt laten weten. Het was me niet speciaal opgevallen in de loop van het verhaal, pas in de reacties. (Ben ik nou de enige tut die hoopt dat hij niet voor Katinka gaat? Zij kan hem toch prachtige fantasieen geven, die niet in praktijk gebracht hoeven te worden? Nou ja, ik ben in elk geval benieuwd naar een vervolg ...)

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje en Koen87, Over de driehoek, ja zoals Koen87 stelt: het staat symbool voor een driehoeksrelatie :) Het maanlicht valt de kamer in langs de gordijnen die niet helemaal gesloten zijn en vormt zo een driehoek op de muur (eigen waarneming) dank voor jullie complimenten.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ostinato, HP komt zojuist uit de club, waar hij katinka heeft zien dansen (zie deel1) Hij ziet haar dus voor zich. dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos Wijnhof, ja die driehoek is misschien niet helemaal juist geformuleerd (ik schreef dit fragment in een flow) ik neem je opmerkingen mee - laat het hier zo staan. Bedankt!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijvenmaar,
(Ben ik nou de enige tut die hoopt dat hij niet voor Katinka gaat? Zij kan hem toch prachtige fantasieen geven, die niet in praktijk gebracht hoeven te worden? Nou ja, ik ben in elk geval benieuwd naar een vervolg ...)
Helemaal mee eens, fantasie is genoeg, daarom schrijf ik dit soort verhalen:) dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik viel eerst ook over de driehoek, maar janp inmiddels een beetje kennende dacht ik, "dat staat daar niet voor" niets. Misschien door ook de gordijnen te noemen (waardoor het een driehoek was), is het minder storend als je symboliek mist. De arm uit de kom vond ik ook mooi - en herkenbaar. Mooi Jan, je houdt ons in spanning!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat driehoekje op het plafond vind ik een mooi gegeven in het verhaal vooral omdat Katinka ook op het plafond danst. Misschien ver gezocht maar duidt dit op een driehoeksverhouding of is dit slechts een speling van het licht?

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
maddbrug, Over het driehoekje zijn de meningen verdeeld, zie onder andere #9; #10; #12; #20 en #25. Feitelijk dus een speling vh maanlicht - maar in de beleving van HP duidt het wellicht op iets meer. Dank voor je reactie.