Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor februari 2011?

30 januari 2011 - 12:11
Hier is-ie weer, het bekende topic: Wat zijn je schrijfdoelen (of intenties) voor februari, evt. met het oog op een groter jaardoel? Sta ook eens stil bij de afgelopen maand: hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je nu anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Inspirerend citaat van de maand: 'Vergeet alle regels. Vergeet publicatie. Schrijf voor jezelf en vier het schrijven.' - Melinda Haynes Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 februari 2011 - 13:28
* Schaduwzijde (verhalenbundel) Dat nieuwe verhaal afschrijven, een ander verhaal herschrijven en beginnen aan het herschrijven van dat eerste verhaal.
Nieuw verhaal is af, begonnen met herschrijven van "Het lied van de sterrenjongen"
* Kinderen van Sirius (roman) januari - ik wilde 20.000 woorden overtypen en herschrijven, maar heb maar iets meer dan de helft daarvan gehaald. Gewoon te weinig tijd. februari - ik zou er toch graag deze maand 20.000 bijdoen, maar vrees dat dat misschien weer te hoog gegrepen is
Al meer dan 13.000 woorden gedaan deze maand :8 Sinds gisterenavond zit ik weer helemaal op schema als ik tegen 31 maart het hele verhaal wil overgetypt hebben
* Brugse Fantasy Strijd * Beginnen aan een verhaal om in te sturen naar Parelz
Nog niets voor gedaan (tenzij nadenken telt)
* Workshop PF forum
Helemaal op schema

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
14 februari 2011 - 16:50
- De draft voor de JFP afschrijven --> mee bezig. - Een draft voor de FSB schrijven --> gedaan. - Die draft (FSB) minstens twee keer herschrijven --> gedaan. - Zweten boven de eindopdracht van mijn schrijfcursus --> Wacht daarvoor op een mail (nee, niet van mijn cursusdocent). Voordat ik dat mailtje krijg, kan het 1 maart zijn. - Tijdens het treinen nadenken over ms --> Gedaan, alleen daarvoor popt telkens een verhaalidee (kortverhaal) heel anoying op. Enneh, ik was vergeten die workshop die Hekate noemt te vermelden. Daar doe ik ook aan mee.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 februari 2011 - 19:48
Ben halverwege met hoofdstuk 9, hoofdstuk 10 wil ik deze maand ook nog schrijven. Het hoofdstuk is nu ruim 4200 woorden groot, dit komt omdat deze een "brug" vormt met de andere helft van het boek. Ik moet in dit hoofdstuk een aantal zaken in gang zetten zodat de rest van het boek geschreven kan worden. Als jullie begrijpen wat ik bedoel. ;)

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 februari 2011 - 20:09
- De draft voor de JFP afschrijven --> mee bezig. - Een draft voor de FSB schrijven --> gedaan. - Die draft (FSB) minstens twee keer herschrijven --> gedaan..
Wat is een draft? :s Het valt me op dat iedereen zo gestructureerd werkt :eek: Ik voel me zo een amateur als ik sommige dingen lees (niet slecht bedoeld hèh).

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 februari 2011 - 20:32
Ik moet wel gestructureerd werken, anders blijf ik maar met losse stukjes zitten. :confused:

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 februari 2011 - 20:56
Het valt me op dat iedereen zo gestructureerd werkt :eek: Ik voel me zo een amateur als ik sommige dingen lees (niet slecht bedoeld hèh).
Een draft is Engels voor 'eerste ruwe versie', dus een versie die nog herschreven moet worden. Ik ben geen amateur, maar op het moment voel ik me dat trouwens ook :lol:

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 februari 2011 - 22:51
Ik ben wel een amateur, maar net omdat ik maar een zeer beperkt deel van mijn tijd aan schrijven kan spenderen, helpt het om die gestructureerd in te plannen. Dit topic helpt daar echt bij, dus bedankt, Judy!

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 februari 2011 - 16:03
De laatste week van februari breekt aan. Hoe gaat het met iedereen? Hoe ging het afgelopen week en waar wil je je de komende week op richten?

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
20 februari 2011 - 16:25
Afgelopen week; niets gedaan. Komende week; verder schrijven aan JFP. Starten aan een nieuw verhaal. Nogmaals FSB herschrijven (en schaven aan de bijlagen (artistiek cv en totstandkoming vh verhaal). Denk niet dat dat allemaal gaat lukken. Daar?

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 februari 2011 - 17:36
Afgelopen week: futuristisch verhaal. Ik heb hard gewerkt aan mijn personages en veel details toegevoegd. Verder heb ik research gedaan. In tegenstelling tot de andere weken, heb ik amper daadwerkelijke tekst geschreven. Het kriebelt om verder te doen, maar ik moet nog een paar knopen doorhakken. Dat hoop ik tegen morgen gedaan te hebben. Ik begin de wereld die ik gecreeërd heb helemaal voor me te zien en ik zou er zelf heel graag willen zijn! Ik heb mijn grootste obstakel overwonnen denk ik.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 februari 2011 - 14:50
* Schaduwzijde (verhalenbundel) januari - februari - Dat nieuwe verhaal afschrijven, een ander verhaal herschrijven en beginnen aan het herschrijven van dat eerste verhaal.
Volop bezig met het herschrijven van "Het lied van de sterrenjongen" aan de hand van het juryrapport van de PHP. Is een harde dobber, veel denkwerk voor vrij subtiele aanpassingen.
* Kinderen van Sirius (roman)
Deze week slechts iets van een 2.000 woorden verwerkt, en ik weet niet of ik er deze week veel meer ga bijkrijgen.
* Vuurhoedster (verhaal themawestrijd PF "oververhit")
teruggekregen van mijn moeder met nog een handvol opmerkingen (vooral overbodige komma's) en ingestuurd naar PF. Nu is het wachten op de reactie van de redacteur waarmee ik ga samenwerken.
* Brugse Fantasy Strijd verhaal herschrijven en laten proeflezen
Bijna klaar met herschrijven
* Beginnen aan een verhaal om in te sturen naar Parelz
Nog steeds geen tijd voor gehad, zal iets voor maart worden, vrees ik
* Workshop PF forum
Nog steeds op schema

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 februari 2011 - 11:28
Afgelopen week concentreerde ik me op mijn illustratiewerk. Deze week ga ik daarnaast FSB afmaken (eerste draft) en één van mijn manuscripten naar een uitgever sturen. En de anderen? Lekker bezig?

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 februari 2011 - 18:34
Judy, -Ben wat aan het versnipperen qua schrijven. Mijn Fantasy ms ligt te wachten op mij. -Ik wacht op opmerkingen/aanvulling op mijn slotopdracht deel 2 van schrijfcursus daarna ga ik verder met deel 3. -Ook schrijf ik weer in mijn dagboek en schrijf daarin over het Midden Oosten en getob over wel of niet werk en inkomen hebben. -Bezig met een Fantasy verhaal voor Brugge wedstrijd, maar ookdat wil niet echt. -Oh ja, heb wel een verhaal geschreven&ingezonden voor de Sol Ontmoetingsdag in Den Haag.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
26 februari 2011 - 19:40
Judy: spannend, een manuscript versturen! Dat moet toch een zalig gevoel zijn, als het af is. Hekate: Je bent een erg bezige bij! Mag ik vragen waarom je kiest voor 'het lied van de sterrenjongen" en niet gewoon "sterrenjongen" als titel? Ik ga nu toch maar even zo brutaal zijn dat te zeggen, elke keer als ik die titel zie denk ik 'sterrenjongen: cool, maar waarom zo een stoffige titel?' Dit is echt niet kwaad bedoeld hè! Mathilde: getob over werk heeft ook mijn week overheerst. Ik ga vanavond en morgenavond nog lekker schrijven. En ik ga komende week de flowchart van mijn eerste deel in elkaar te steken. Flowchart: ik heb weer wat bijgeleerd. Succes allemaal!

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 februari 2011 - 0:08
Ik had niet echt doelen voor februari behalve verder gaan met mijn cursus en daarmee lig ik op schema. :) Ik heb gemerkt dat de deadlines van een cursus (wekelijkse opdrachten waarmee ik kan werken aan mijn verhaal) mij goed helpen om regelmatig te blijven schrijven en daarnaast is het erg handig om een professional mee te laten lezen. Wel ben ik er nu achter dat ik geen beginnende schrijver meer ben en ik meer behoefte heb aan begeleiding van het gehele proces. Vandaar dat ik in april een cursus 'advanced novel writing' wil gaan doen, maar daarvoor moet ik voor aanvang van de cursus een synopsis opsturen en de eerste 10.000 woorden. Die heb ik wel, maar niet in het Engels en het begin klopt al lang niet meer. Herschrijven dus. Tienduizend woorden voor april, dat is mijn doel.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 februari 2011 - 11:58
Minder gedaan dan ik van plan was, maar toch vier hoofdstukken van Middelwoud geschreven. Ik ben met de derde grote herschrijfronde bezig en ga nu heel langzaam omdat ik overal goed over na wil denken. Ik kan heel snel schrijven, maar dat mag ik nu niet van mezelf. Ik hoop in maart het hele manuscript te herschrijven. En ik denk dat ik alvast een paar hoofdstukken naar een paar proeflezers ga sturen.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 februari 2011 - 13:29
Met nog maar 2 dagen te gaan is dit bijna mijn eindstand voor deze maand - * Schaduwzijde (verhalenbundel) februari - Dat nieuwe verhaal afschrijven, een ander verhaal herschrijven en beginnen aan het herschrijven van dat eerste verhaal. Nog steeds bezig met het herschrijven van "Het lied van de sterrenjongen", maar heb nu wel het idee dat ik er grip op begin te krijgen Ook begonnen met het overtypen en herschrijven van dat andere verhaal * Kinderen van Sirius (roman) deze week niks meer aan gedaan * Brugse Fantasy Strijd verhaal herschrijven en laten proeflezen verhaal ligt bij 2 proeflezers * Workshop PF forum, op schema @ Tille, niet alleen dekt die titel de lading beter (het gaat in de eerste plaats om de magie van muziek), ik vind hem persoonlijk ook veel mooier.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 februari 2011 - 15:35
@ Hekate: okay, het was niet slecht bedoeld dus. Ik heb gewoon schrik van dingen die gevoelig klinken ;)