Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor januari 2011?

Nieuwe maand, nieuw jaar, nieuwe kansen! Wat zijn je schrijfdoelen (of intenties) voor januari, en evt. voor 2011 in het algemeen? Sta ook eens stil bij de afgelopen maand: hoe is het gegaan? Een uitgebreide terugblik op heel 2010 doen kan hier. Waar ben je blij mee en wat zou je nu anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Inspirerend citaat van de maand: 'Great things are not done by impulse, but by a series of small things brought together.' - Vincent van Gogh Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364[/quote]

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ondanks de (vrije) feestdagen is er van schrijven in december weinig terecht gekomen. Het lijkt wel of ik in een stadium zit waarin mijn ene hersenhelft me van het schrijven probeert af te houden door allerlei andere leuke dingen te verzinnen en een andere hersenhelft me terug probeert te sleuren naar de PC (maar daarin weinig succesvol is geweest). Waarom weet ik niet, een soort angst om verder te gaan? Hoe dan ook, heb ik het voornemen om beide helften weer te verenigen (dat denkt ook wat praktischer) en om in januari weer 10K aan woorden toe te voegen (tot ca 70K). Aan de structuur van het verhaal hoeft in beginsel niets meer verandert te worden. Het gaat er nu om om een complete eerste draft te voltooien (ca. 120 K). Zet het blok hout (om me in vast te bijten) maar klaar.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Herkenbaar, Zjaan... helaas. Voor morgenavond moet ik een manuscript afronden en opsturen. Dat betekent nog zo'n 1.500 woorden nieuw schrijven en de overige 19.500 oppoetsen tot ze blinken. Maar wonder o wonder, mijn vingers hebben ineens SOL herondekt...

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Zjaan, je linkerhersenhelft is je logica, de dominante. De rechterhersenhelft is je intuïtie, de niet dominante behalve bij o.a. de verbeeldingskracht. Innerlijke rust maakt dat deze twee polen elkaar aanvullen. Het gaat je vast lukken :thumbsup: Mijn doel voor 2011 is het uitwerken van een spannend jeugdverhaal. Nog geen woord op papier, maar wel in mijn hoofd.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is de oplossing: ik moet mijn rechterhelft voorrang verlenen! Die innerlijke rust heeft inderdaad nogal ontbroken de laatste weken. Bedankt voor de steun, dat voelt echt even lekker.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou... Dankzij Eigen is niet heel december een verloren maand geworden. Hij maakte dat topic 'terugblik' en toen heb ik nog net op de valreep een serie columns met een rode draad voor de allerlaatste keer ergens aangeboden. En tegelijkertijd nam ik me voor dat als ook dit weer niks wordt, het een MS gaat worden. Plannen die er vaag al wel waren maar nu vorm gekregen hebben. Om bepaalde redenen die met de jurysamenstelling te maken hebben en ook met de uitgeverij van mijn voorkeur, wacht ik niet alleen de definieve afwijzing van dat ene magazine af, maar ook de uitslag van de laatste schrijfwedstrijd waar ik aan meedeed. Die tijd gebruik ik dan voor het schrijven van de begeleidende brief, want uit dat filmpje op http://www.prozaschrijven.nl/deuitgeverij.html heb ik begrepen dat die bijna nog belangrijker is dan je MS. De uitgever die ik als eerste benader (als die me afwijst, kan ik daarna per dozijn gaan opsturen, toch?) heeft namelijk ook een mogelijkheid om een 'voorstel tot samenwerking' te mailen. En in de tussentijd blijf ik natuurlijk over van alles schrijven, maar dat doe ik sowieso wel. Het is voor het promoten van mezelf dat ik steeds een harde schop onder mijn kont nodig heb. Dit is best een leuk topic. Iets voor jezelf plannen is één ding, maar als je het hier wegzet, wordt het officieler. Oh ja, en dinsdag is mijn kennismaking bij een schrijfclubje hier in het stadje. Da's waar ook!

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
December heeft voor mij een nare nasmaak gekregen, dus ik vrees dat januari het ook niet helemaal gaat worden. Stiekem hoop ik echter dat het vanzelf bijtrekt en ik deze maand de draft van een verhaal voor de JFP afkrijg. Een jaardoel weet ik nog niet. Momenteel wacht ik liever even af hoe lang het duurt voor ik weer echt ga schrijven. Dan weet ik wat realistisch is.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sterkte Mijre Gidet! @Janheij{ ik citeer: ietsvoor jezelf plannen is één ding, maar als je het hier wegzet, wordt het officieler}ja, dat is het! 1) Mij verdiepen in de Online Schrijfcursus: Ontdek je schrijftalent. 2) Mijn begonnen Fantasy verhaal en Levensverhaal hebben daartoe de aanzet gegeven om eerst nog voor mijzelf het één en ander te verwoorden en daardoor hopenlijk te verwerken. 3)Ik heb de intentie om ooit die begonnen ms'en te voltooien.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik heb in december minder geschreven dan ik had gehoopt. Ik ben begonnen met het opnieuw schrijven van verhaal J. Het vinden van een nieuw begin heeft me dagen gekost, maar nu kan ik verder en heb ik mezelf tot doel gesteld om het nieuwe verhaal af te hebben op 1 maart. Verder heb ik geen doel en dat is een heerlijk gevoel. Vel succes allemaal. @Sjee, dat filmpje ga ik vanavond eens rustig bekijken.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Afgelopen maand heb ik niet heel veel geschreven, maar heb toch wel ideeën opgedaan voor nieuwe, dus er zijn enkele beginsels. In december ben ik ook begonnen met het schrijven van een manuscript. Misschien ben ik wel erg optimistisch maar ik hoop dat ik voor de zomervakantie mijn bundel klaar is en in de boekenhandels hier in de buurt ligt. Januarie zal ik er helaas niet veel aan toe komen in verband met meerdere verjaardagen waaronder mijn eigen.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vandaag op de allerverste dag van 2011 heb ik de eindopdracht van de cursus; personages, conflict en perspectief opgestuurd. Een pittige cursus voor mij, maar ik heb veel geleerd vind ik. Mijn doel voor dit jaar is een goed begin te zetten voor een nieuw boek en eventueel ( als de tijd er is) mijn vorige ms, dat een een eco-thriller wordt genoemd, te herschrijven tot een boek dat het uitgeven onontbeerlijk maakt. De peilers staan, er moet nog behoorlijk wat spek op de karakters en de couleur locale maar: dan is het zover. Het ligt te springen in mijn la.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Sjee, het filmpje heb ik al eens eerder gezien. Nu weer. Ik vind het is zo de moeite waard! Aan te raden voor iedereen. In ieder geval iedereen die schrijft, schildert, danst, zingt ed. Mogelijk dat Tia's of Cva's voorkomen kunnnen worden als men zich meer bewust is van de 2 hersenhelften.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja ik denk toch echt mijn boek afmaken. Ik heb het een en ander al veranderd en het is totaal niet perfect, maar ik moet een keer stoppen. Ik ben nu al jaren bezig. Gelukkig niet consequent, maar toch. Dus eind 2011 moet het toch af zijn of in ieder geval goed genoeg. Ik ben begonnen met wat hoofdstukken uit te printen en te controleren. Het is een begin. Toch raar, want andere doelen heb ik wel gehaald en die waren ook niet makkelijk.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Afgelopen maand heb ik niet heel veel geschreven, maar heb toch wel ideeën opgedaan voor nieuwe, dus er zijn enkele beginsels. In december ben ik ook begonnen met het schrijven van een manuscript. Misschien ben ik wel erg optimistisch maar ik hoop dat ik voor de zomervakantie mijn bundel klaar is en in de boekenhandels hier in de buurt ligt. Januarie zal ik er helaas niet veel aan toe komen in verband met meerdere verjaardagen waaronder mijn eigen.
Dat is inderdaad wél héél optimistisch... Het maakte me heel nieuwsgierig naar wie JBodaan is maar drukken op je symbooltjes leverde me alleen bij facebook een foto op, de homepage en de hyves gaven 'helaas kan deze pagina niet worden weergegeven'. In december beginnen en willen dat voor de zomervakantie de bundel in de winkels ligt, dat willen wij ook allemaal graag, hier, dus vertel ons even hoe je dat denkt te bewerkstelligen aub?

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit zou/gaat mijn eerste bundel worden, dus weet ik nog niet zo heel veel over het uitgeven en ook niet zo heel veel over het tijdstraject dat het nodig heeft, maar voor de zomervakantie is dus erg optimistisch? Okey, hoe lang gaat het duren volgens u?

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mijn planning moet ik eind januari 2 hoofdstukken af hebben, maar het gaat zo vlot dat ik verwacht tegen 1 februari al halverwege een derde hoofdstuk ben. Maar ik heb nu wel iemand die mijn stukken beoordeelt (tijdens het schrijven al, ik stuur haar ieder nieuw hoofdstuk op) en dat kan wel het een en ander aan correctiewerk opleveren.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sjee, ik heb mijn hersenhelft de tijd gegeven om te genieten en het filmpje te bewonderen. Dank je voor de link. Soms weet ik inderdaad door te dringen tot die helft (links of rechts, dat weet ik nooit) waarin mijn geest, brein, fantasie of geef het een woord, om zijn eigen vrije gang te gaan. Als ik in die toestand (zal ik het maar noemen) ben, schrijf ik op wat ik ervaar. Op een gegeven moment kan ik dan zeggen: genoeg, ik heb daar de controle over ik ben mijn eigen baas. Als ik dan terug lees wat ik intikte terwijl ik 'afwezig' was, sta ik versteld van verbazing, van de prachtige zinnen en redenaties die ik heb uitgevoerd. Iemand anders heeft hier eens een soort oefening uitgelegd om af te dalen naar de zwakkere hersengolven op het moment dat je bijna slaapt. Het zijn die zwakke golven waarin je bijzonder creatief bent. Van daar kwamen die onverwachtte onthullingen over mijn eigen schrijfsels. Interessant hoor, het proberen waard.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoel voor 2011 is het derde deel van mijn boek af te maken en het eerste en tweede deel uit te geven in eigen beheer. Ja, het klinkt erg ambitieus. Ik heb er ook een zwaar hoofd in. Maar als ik mezelf geen doel stel dan gebeurt er ook niets en blijf ik maar gewoon doorschrijven.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Iemand anders heeft hier eens een soort oefening uitgelegd om af te dalen naar de zwakkere hersengolven op het moment dat je bijna slaapt. Het zijn die zwakke golven waarin je bijzonder creatief bent. Van daar kwamen die onverwachtte onthullingen over mijn eigen schrijfsels. Interessant hoor, het proberen waard.
Nou, als jij - of iemand anders? - die link nog eens vindt, dan hou ik me aanbevolen! Ik dacht altijd dat dit een privé afwijking was. Het kan lastig worden want soms komt er een vlaag langs, zoveel dat er niks anders opzit om maar uit bed te gaan. Dingen die met schrijven te maken hebben, daar helpt nog een notitieboekje aan, maar ik heb dit ook met DTP-dingen en die laten zich niet zo gemakkelijk noteren. Dat moet je doen. Ik zou dus daar heel graag meer over lezen!

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Janheij, een vriend van mij, ook een schrijver, doet aan yoga. Als hij dan in die trancendente stadium is gaat hij schrijven. Iets voor jou misschien? Zijn schrifsels zijn een beetje, 'zweverig' maar zijnde de nuchtere vrouw die jij op mij lijkt over te komen, zul je denk ik, in staat zijn om op een aardsniveau jouw ingevingen op te schrijven.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Janhey, het had grotendeels te maken met bewust naar droomtoestand af te dalen. het waren hersengolven die dan langzamer en met minder pieken en dalen te zien waren. Misschien dat de zoekfunctie helpt? Ik ga intussen heer Google met een bezoekje vereren.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Suma, is Google inmiddels onze digitale God geworden. Wordt iedere vraag van ons beantwoordt in 0,38 sec.?

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De digitale god gaf in 0,38 seconden twee resultaten weer. De een heb ik afgedaan als niet ter zake, die ging over sjamanisme en healing. De andere; http://www.hemi-sync.nl/links.htm komt enigszins in de richting die ik bedoelde. ik vind dit wel een handige manier zonder het een god te willen noemen.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In december/januari wilde ik dichten en evt. meedoen met UA. Dat dichten is gelukt, met UA heb ik niet meegedaan. Doelen voor dit jaar: - fantasycursus afronden - evt. meedoen met Fantasy Strijd Brugge (en/of andere wedstrijden) - onderdak vinden voor aantal manuscripten die af zijn - aantal manuscripten afronden - evt. een nieuw boekproject - nieuwe gedichten schrijven Voor a.s. zondag in elk geval een kort fantasyverhaal afronden, dan zie ik verder. Hoe gaat het met de rest?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Judy Dat klinkt goed. Ik hoop dat het je lukt. :nod: Zelf hoop ik in 2011 een stal te vinden voor het manuscript waar ik nu aan werk. Daarnaast schrijf ik de eerste versie van een nieuw (lang) verhaal en een aantal korte verhalen. Allemaal voor kinderen.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen voor januari zijn: - een inzending voor INKtogether insturen voor de twaalfde (bijna af) - aan m'n fantasyverhaal voor de fantasystrijd brugge werken - nog snel een gedicht insturen voor de poeziewedstrijd nacht (maken gaat het helaas niet meer worden, maar heb nog wat liggen) - misschien nog eens een kinderversje proberen Mijn doelen voor 2011 zijn: - Blijven schrijven! - Het verhaaltje over Myrthe uitbreiden - Als ik m'n cursus wereldgodsdiensten afheb (wel een doel, maar geen schrijfdoel) eens nadenken over een schrijfcursus. Ik wilde de poeziecursus hier doen, maar misschien dat de korteverhalen cursus een beter idee is. Of heel misschien de ontdekjetalent cursus, maar ik weet niet hoe nuttig dat gaat zijn.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen voor 2011 - deelnemen aan de CastleFest Book Award 2012 met mijn NaNo van 2010, Kinderen van Sirius - een bundel kortverhalen aan een uitgever (al heb ik geen idee welke) voorleggen, werktitel Schaduwzijde Doelen voor januari - Kinderen van Sirius - minstens 20.000 woorden overtypen & herschrijven (zit nu op 8000 woorden en nog wat) - Schaduwzijde - 3 verhalen herschrijven; van 1 lang verhaal de eerste versie afmaken (tot nu toe enkel 1 verhaal herschreven) - andere - verhaal insturen voor PF themawedstrijd "oververhit" (deadline 15 januari; verhaal is bijna af)

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ok. Ik heb een wat beter beeld inmiddels. Nog niet voor jaardoelen, maar wel voor deze maand. Doordat ik eind januari flink wat herkansingen heb (door omstandigheden veel tentamens verprutst) en morgen nog een eerste kans heb, zal het niet al te veel zijn. Ik trek namelijk gewoon mijn decemberdoel door: - De eerste helft van de draft van een verhaal voor de JFP afhebben. Ik sta nu op een kwart (nouja, er een stuk overheen). @ Hekate: dat zijn er best veel :P