Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor januari 2011?

Nieuwe maand, nieuw jaar, nieuwe kansen! Wat zijn je schrijfdoelen (of intenties) voor januari, en evt. voor 2011 in het algemeen? Sta ook eens stil bij de afgelopen maand: hoe is het gegaan? Een uitgebreide terugblik op heel 2010 doen kan hier. Waar ben je blij mee en wat zou je nu anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Inspirerend citaat van de maand: 'Great things are not done by impulse, but by a series of small things brought together.' - Vincent van Gogh Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364[/quote]

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn voorlopige schrijfdoelen voor 2011 zijn: * Een fantasyverhaal corrigeren en opsturen dat in PF23 gaat verschijnen. * Mijn verhaal voor de Fantasy Strijd Brugge afronden * Een tweede verhaal voor de wedstrijd van Pica afschrijven. * Twee fantasyverhalen afschrijven/herschrijven voor de Paul Harlandprijs * Een verhaal schrijven en insturen voor Piet Paaltjens. * Minstens één nieuw verhaal schrijven voor de JFP * Een fantasyverhaal herschrijven als jeugdverhaal en als VF naar Averbode sturen * Een begin maken met de uitwerking van een langer historisch jeugdverhaal (voor 11-14 jaar schat ik nu in)

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een goede voornemens allemaal. Ik wil in 2011 in elk geval blijven schrijven, vooral veel korte verhalen, maar ook wat langere. Ik ben met twee langere manuscripten bezig, beiden wil ik dit jaar afmaken: de eerste dingt mee aan de Castle Fest Book Award en mocht ik de volgende ronde halen, moet ik nog behoorlijk doorschrijven. Het tweede manuscript is een verhaal dat zich afspeelt in de tijd van de Tachtigjarige oorlog; ik ben halverwege. Het moet dit jaar ook maar eens af. Verder leur ik nog met enkele manuscripten, maar het aantal afwijzingen neemt alleen maar toe. In januari wil ik een kort verhaal schrijven voor de schrijfwedstrijd "Verzwegen verhaal" en natuurlijk doorschrijven aan mijn manuscript.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ok. Nu de JFP niets is geworden, treedt mijn vijfjarenplan in werking. Binnen vijf jaar wil ik zicht hebben op een zelfstandige publicatie (als de JFP wel wat was geworden, dan ging het nu gewoon om een ‘tweede’ publicatie :P). Dus uiterlijk december 2016 wil ik een contract ondertekend hebben. Hiervoor ga ik dit jaar: * Eindelijk mijn AVI-cursus afronden. Ik zit telkens tegen de eindopdracht aan te hikken. Hij is zo ontzettend gaaf, maar ook zo’n puzzelwerk waar mijn hoofd momenteel niet naar staat (niet janken, gewoon doen, Mijre! Hoor je me? Gewoon doen!). * Een verhaal trachten te schrijven voor de Fantasy Strijd Brugge (oefening). * Meerdere verhalen trachten te schrijven voor de JFP. * Een verhaal trachten te schrijven voor Fantastels (erg uitgebreid juryrapport, dus weer een erg goede oefening). * Mezelf veel inlezen. * Tussen mijn MSen kiezen aan welke ik verder ga. Nu de vriend eruit is, heb ik meer tijd om te schrijven, vermoed ik. Alleen aan welke zal ik gaan zitten..? * De eerste versie van dat MS schrijven. * Wellicht aan een nieuwe schrijfcursus beginnen (maar dan pas als ik al mijn andere cursussen (boekhouden, cafébedrijf, spaans) afgerond heb). Deze maand is het druk met tentamens, dus dat ene doel blijft staan: een halve draft voor de volgende JFP. Februari zal aanpoten worden.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie lange termijn visie, Mijre. Ikzelf heb net een kort verhaal voor een fantasycursus afgerond. Ben nu bezig met een kort verhaal voor Fantasy Strijd Brugge. Een eerste versie hoop ik aan het einde van deze week af te hebben. Hoe gaat het met de anderen? Lekker aan het schrijven?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hou het nog wat simpel met mijn doelen, maar deze maand wil ik zeker mijn derde hoofdstuk afschrijven. Dusdanig goed dat het naar mijn proeflezers gestuurd kan worden. Het liefst ook een eind in hoofdstuk vier, maar omdat ik net het besluit heb genomen hoofdstuk drie opnieuw te schrijven wil ik een beetje lief zijn voor mezelf.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is half januari. Hoe gaat het met iedereen? Ben je het jaar lekker begonnen? Zijn er nog dingen die je de komende twee weken wil aanpakken?

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil eind deze maand mijn fantasyverhaal af hebben. Liefst eerder zodat het naar proeflezers kan. Dus een week de tijd om knopen te hakken, daarna proef laten lezen en herschrijven. Knopen hangen is mijn grootste uitdaging, ik lijk maar geen beslissingen te kunnen nemen...

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gek genoeg heb ik me laten uitdagen door de schrijfwedstrijd over de verdwijning van Agatha Christie. Tussen de 8.000 en 10.000 woorden over deze bijzondere periode in haar leven. Ik ben halverwege het verhaal.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klinkt interessant, Johanv! Ik houd me al een tijdje niet meer bezig met schrijfdoelen omdat ik ze haast nooit haal... Ben nu bezig met een Amerikaanse online cursus over creatief zijn in beschrijvingen (op het poëtische af) om mijn uitermate prozaïsche en minieme beschrijvingen op een hoger niveau te tillen, of er in ieder geval bewuster mee bezig te zijn. Dat is hard werken. Ik ben zeker geen dichter en zonder verhaallijn iets beschrijven op een interessante manier, en dan in ongeveer 250 woorden, vind ik erg moeilijk. Ik zit regelmatig vast na 100 woorden, maar het is een goede oefening. Ik schrijf het liefst dialoog of innerlijke monoloog en dat kan dus nu even niet :D .

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee AndreaClimbling, dat klinkt interessant. Wat voor cursus is dat? Moet je ook in het Engels schrijven en werk inleveren?

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, het is in het Engels, dus in te leveren opdrachten ook. Het is van Writer's Digest University. (Niet echt een university.. zo heet het gewoon, klinkt interessant :) ) Het ziet er nogal commercieel uit, daar moet je even doorheen kijken, maar dit is mijn tweede cursus bij hen en het bevalt goed. Je werkt meestal aan de hand van een boek voor de theorie (uitgegeven door henzelf natuurlijk, maar ze hebben goede schrijfboeken, vind ik) en daarnaast zijn er aanvullende 'lectures' en 'reading supplements', voor deze cursus zijn die erg uitgebreid. Het werkt via een interactieve website (blackboard) waarop je ook discussies met medecursisten aan kunt gaan en vragen kunt stellen aan de cursusleider. Je kunt ook je werk hierop zetten voor kritiek van medecursisten.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volg je toevallig de opleiding 'Creativity & Expression'? Ik heb het boek 'Word Painting' nl. liggen en wou hier net mee aan de slag. Als daar zo'n cursus aan verbonden zit, zou dat wel heel mooi zijn!

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
AndreaClimbing, dat klinkt heel interessant. Ik werk opeens veel meer en heb mijn doelen daarom uit mijn hoofd gezet. Niet dat ik niet meer schrijf, ik leg me alleen niets op, hoef niet ergens te zijn van mezelf aan het eind van de maand. Per dag zien wat ik kan en wat er ontstaat, dat voelt goed op dit moment. En dingen doen die me inspireren, daar elke dag een beetje tijd voor vrijmaken, dat kan ik niet missen.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Kinderen van Sirius - minstens 20.000 woorden overtypen & herschrijven (zit nu op 8000 woorden en nog wat) Zit nu net over de 10.000 woorden dus ik ga nog flink mogen doortypen! - Schaduwzijde - 3 verhalen herschrijven; van 1 lang verhaal de eerste versie afmaken (tot nu toe enkel 1 verhaal herschreven) 2 verhalen herschreven Na de uitslag en het juryrapport van de PHP, heb ik mijn selectie verhalen nog eens bekeken. Het is mij gedaagd dat mijn sterkte het integreren van magie in de "echte wereld" is, dus ik heb de 5 verhalen (van de 17) die zich afspelen in een fantasywereld uit de selectie gegooid. Heb ook besloten slechts één "nieuw" verhaal af te schrijven en voor de rest enkel oudere verhalen te herschrijven, anders blijf ik bezig. Heb ook 3 verhalen aan de selectie toegevoegd. De rest van de maand, tot begin-half februari ga ik me toeleggen op het afmaken van de 1° versie van dat nieuwe verhaal. - andere - verhaal insturen voor PF themawedstrijd "oververhit" (deadline 15 januari; verhaal is bijna af) ingestuurd

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volg je toevallig de opleiding 'Creativity & Expression'? Ik heb het boek 'Word Painting' nl. liggen en wou hier net mee aan de slag. Als daar zo'n cursus aan verbonden zit, zou dat wel heel mooi zijn!
Ja, dat is em :) Ik heb ook eerst het boek gekocht om te kijken of ik het wat vond. De opdrachten vind ik best hard werken. Niet dat het veel is (ik moet woensdag een opdracht inleveren die bestaat uit vier onderdelen van ieder ongeveer 250 woorden, maar dat zijn dan vier beschrijvingen van ieder één ding, personage of emotie. Daarvoor moet ik wel aardig wat creativiteit uit de kast trekken. :) De andere cursus was Scene Fundamentals, met het boek 'Make a scene' van Jordan Rosenfeld. Zij gaf ook de cursus en hele goede feedback. Ze is dan ook een editor, dus ze weet waar ze het over heeft.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee, dat is grappig, dat boek van 'Make a Scene' heb ik toevallig ook een tijdje geleden aangeschaft. Het leek me een heel goed boek om meer over scène schrijven te weten te komen, en ik zat daar ook al voor te denken aan een cursus... In elk geval bedankt voor het aanstippen van die cursussen!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee jongens, hoe gaat het ermee? Laatste week van januari, nog leuke plannetjes? Zelf was ik de afgelopen tijd helaas geveld door de griep, en ben nu rustig aan het kijken hoe ik verder wil op schrijfgebied.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb wegens andere verplichtingen en algehele vermoeidheid bitter weinig geschreven de laatste twee weken. Voor mijn roman zit ik nu op 11.000 woorden of zo, dus de 20.000 zal ik deze maand wel niet meer halen. Met het lange kortverhaal voor mijn bundel ben ik wel behoorlijk opgeschoten, maar ik heb wel het gevoel dat ik nu veel schrijf wat ik later weer ga schrappen. De uitslag voor de themawedstrijd van PF is vorig weekend al bekend gemaakt. Mijn verhaal werd in de categorie horror met 0,1 punt verschil geklopt, maar ik kreeg er wel een mailtje van Alex achteraan met de vraag om het te herschrijven en "los" in te sturen voor PF. Dus daar ga ik me nu eerst en vooral op toeleggen.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb 'het licht' weer gezien en ben hard aan het werk met mijn ms van vorig jaar tijdens de marathon. Het lag en lag er maar. Nu schrijf ik iedere dag en ik hoop op het einde van de maand zeker halverwege te komen. Oorspronkelijk was het 30K maar het wordt zeker 10K meer.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op schrijfgebied ga ik het heel rustig aan doen. Mij concentreren op en mij verdiepen in de schrijfcursus die ik volg. De aanwijzingen heel goed in mij opnemen. Wat dagboekschrijven , mijn gedachten over schrijven op papier krijgen. Misschien toch nog het verhaal afschrijven voor de Brugge wedstrijd. Dit laatste lukt tot nu toe niet zo vlot, dus laat ik het rusten. Ik heb de intentie om regelmatig een Blogbericht op Sol te plaatsen. Verder verdiep ik mij om helderheid te krijgen in namen geven en om minder bijvoegelijke naamwoorden te gebruiken. Ook wil ik mogelijkheden van mijn pc nog verder ontdekken:D. Bj inspiratie ga ik natuurlijk toch meer schrijven.