Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

verhalenbundel ligt commercieel niet goed

verhalenbundel ligt commercieel niet goed, hoorde ik zeggen. Ligt een complete roman beter in de markt dan een bundel verhalen?

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, nou zie ik deze discussie voor het eerst en het is inmiddels meer dan een half jaar later, maar ik wil toch graag weten hoe het afgelopen is met de verhalenbundels van Ros. Heb je het nog nagevraagd? Ben je met een andere uitgever geslaagd? En waarom wil ik dat weten? Omdat ik zelf ook bezig ben met verhalen schrijven. Dat is zo per ongeluk ontstaan. Heb een verhaal geschreven van ca. 14.000 woorden, te lang voor een kort verhaal en te kort voor een roman. Of is het dan een novelle? Iemand gaf mij het advies om nog zo een paar verhalen te schrijven, mogelijk rond hetzelfde thema en dan heb je een bundel. Ik denk zelf dat de gedachte "verhalen worden niet uitgegeven" erg belemmerend is voor enig succes in deze branche. Ik hou erg van mooie verhalen, juist omdat het niet zo lang duurt. Dus Ros, hoe is het verder gegaan? ;)

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook wel benieuwd - Ros, hoe is het verder gegaan? Zelf lees en schrijf ik het liefst kortverhalen. Als ik naar iets als een boekenfestijn ga en daar veel boeken koop, merk ik dat de helft daarvan verhalenbundels zijn, en daarnaast heb ik ook een abonnement op Pure Fantasy. En op schrijfvlak voel ik me ook het lekkerst bij kortverhalen, al werk ik daarnaast ook aan een roman, ook met het idee dat dat gemakkelijker wordt uitgegeven. Er zijn van mij al tien kortverhalen gepubliceerd in bundels en tijdschriften, maar een eigen bundel zou natuurlijk wel fijn zijn, al heb ik nog niet genoeg goed materiaal om aan een uitgever aan te bieden.