Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Boekscout of...?

24 oktober 2007 - 16:03
Hi, Ik heb een vraag. Ik kan via boekscout uitgeven, kosteloos zeggen zij, omdat ze wel iets in het manuscript zien. Maar ik twijfel ook. Zo betalen ze bijv. maar 1x per jaar uit, in januari. Dat vind ik al minder. Ik zit ook te denken over andere uitgeverijen als freemusketeers. Heeft iemand tips of ideeen?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 november 2007 - 10:32
Dat zijn nog eens heldere antwoorden. Bedankt! :) Heb je je boek ook al bij de boekpresentaties staan? Ik hoop dat het een succes gaat worden! En gefeliciteerd met je eersteling.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 november 2007 - 10:43
Zjors, nee, ik heb mijn boek niet bij de boekpresentaties staan. (Ik weet trouwens niet hoe ik hier moet quoten, ben best wel een forummer, maar kan nergens in je post iets ontdekken waar ik op kan klikken om je te quoten :?) Ik heb daar al wel wat gelezen, en met name het onderdeel dat het niet de bedoeling is dat mensen maar lid worden om hun boek daar gratis te adverteren is me bijgebleven. Er werd voorgesteld dat het lid in kwestie toch op zijn minst 25 posts moet hebben gedaan, en dat heb ik (nog) niet. :P Maar als je er wat over wilt weten, ik ga er vanuit dat het morgen op de site van Boekscout staat. :) En bedankt voor het feliciteren. :)

1 november 2007 - 11:20
Ja, Trenke, bedankt voor je informatie. En gefeliciteerd met je eersteling! Ik ben er ook erg benieuwd naar. Eigenlijk jammer dat je nu vindt dat je het een beetje onder de maat op de markt hebt gebracht. Maar wie weet wat eruit voortkomt. Hoe heet je boek? Dan ga ik kijken op Boekscout.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 november 2007 - 11:29
Marriejeanne, graag gedaan en bedankt. Ik schrijf onder mijn echte naam, en ik ga er vanuit dat het boek morgen in de etalage van Boekscout staat (anders pas over twee weken, dan gaat de zakelijke promomail verstuurd worden, maar aangezien Boekscout zegt dat het morgen op de markt komt neem ik dus aan dat het dan op de site staat). Het boek heet Lot.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 november 2007 - 13:09
-Trenke, veel sterkte met je boek. Laat eens weten of je al op korte termijn merkt dat mensen je boek daadwerkelijk via de website kopen. Ik ben daar heel nieuwsgierig naar. Zelf zou ik zoiets namelijk niet zo snel doen, alleen als ik heel gericht iets zoek. -Zjors, ik weet nog niet hoe ik het aan moet pakken met de resorts. Ik kan het niet van te voren inschatten. Bij informaren via de mail kunnen ze je te gemakkelijk afschepen. Er nu heen gaan is geen optie omdat alles dicht gaat deze week. Als ze open gaan moet ik de bestelling al binnen hebben. Ermee leuren zullen ze niet goed vinden denk ik. Ik zou ook niemand mijn klanten lastig laten vallen. In consignatie leggen kan maar hier weet je dan niet of je bij verkoop ook echt je geld krijgt. Ze betalen vaak hun personeel niet eens. Kijk als ze me mij daar achter een tafeltje in de onbijt of dinerruimte laten zitten met een laptop en een stapeltje boeken is het prima natuurlijk.

1 november 2007 - 13:47
Die eigenaren of huurders van de resorts blijven toch wel ergens, Ellis? Je hebt een paar maand de tijd om ze op te zoeken en je te presenteren bij die mensen. Hebben ze niet een rek met folders en boekjes bij de receptie van zo'n resort? (Anders moet dat er maar snel komen). Jouw boek zou er mooi bij kunnen. Bedenk een onweerstaanbaar communicatieplan waardoor iedereen ervan overtuigd is dat jouw boeken in elk geval daar moeten liggen. Dat is stap een. Over dat onweerstaanbare communcatieplan kunnen we met ons allen brainstormen (voor wie dat leuk vindt). Leerzaam, ook voor onszelf. Misschien een nieuw topic aanmaken: Hoe verkoop ik mijn boek? Of is dat er al?

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 november 2007 - 15:39
Hier dichtbij zijn er geen om de resorts te bereiken moet ik nogal reizen. (lees uren) Daarbij komt dat ze vaak ver buiten de dorpen en steden liggen en niet te bereiken per bus. Ik ga eerst maar eens een lijst maken van resorts en dan bedenken hoe ik ze kan lastig vallen. Een rondreis erlangs lijkt me op zich wel nuttig. Veel resorts gaan op slot en de eigenaar woont bv in Istanboel om maar wat te noemen. Volgens mij zijn er zelfs in buitenlandse handen.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 november 2007 - 19:21
Kun je niet iets regelen met de reisorganisaties die deze reizen aanbieden? Of de winkeltjes op de luchthavens? Stel; je hebt een urenlange vertraging terug naar huis. Je boeken zijn al uit; de tijdschriften heb je niet mee terug genomen. Je verveelt je te pletter. En dan ligt daar die superleuke verhalenbundel van Ellis. Je graait in je zak; je hebt nog wel een paar euro te besteden van je vakantiegeld, en koopt en leest het. Of draaf ik nu door?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
1 november 2007 - 21:34
Trenke: mooi gedaan, een eerste boek uitgebracht. Gefeliciteerd! Olijfje: er zijn denk ik een hoop reizigers die dit zo doen. Spannend, Ellis!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 november 2007 - 21:53
Mara, dank je wel.
Laat eens weten of je al op korte termijn merkt dat mensen je boek daadwerkelijk via de website kopen. Ik ben daar heel nieuwsgierig naar. Zelf zou ik zoiets namelijk niet zo snel doen, alleen als ik heel gericht iets zoek.
Nee, ik zou het zelf ook niet zo snel doen. Ik denk niet dat ik cijfers kan geven van hoeveel boeken via de website verkocht worden. Ik denk dat de meeste door de promotiemails verkocht zullen worden. Het lijkt me niet dat ik tussendoor updates krijg, alleen royalties aan het eind van het jaar. Ik wil best laten weten hoeveel boeken er aan het eind van het jaar verkocht zijn, maar ik denk dat het aantal meer zal zeggen over hoeveel vrienden/familie/bekenden enzo ik heb en hoeveel kinderen het boek aan anderen hebben aangeraden, dan over in hoeverre de website werkt. Eerlijk gezegd denk ik zelf ook niet dat veel mensen die op het net zoeken naar een boek snel bij een POD-uitgever zullen belanden... Bij de quote moet staan Ellis, hoe krijg ik dat voor elkaar? Het komt er niet te staan als ik quote=Ellis doe, en ook niet als ik Ellis tussen aanhalingstekens zet... :?

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 november 2007 - 8:17
Hey, Ik heb zelf mijn eerste boek uitgegeven bij Boekscout.nl en het is erg gebruiksvriendelijk, de mensen zijn ontzettend aardig en weten veel van het vak. Inderdaad wordt er maar 1 keer per jaar royalty's uitgekeerd, 10% van de obrengst, evt. korting en btw wordt er van af gehaald. Ik zie boekscout.nl als een opstapje naar het grote werk. Ik heb nu wel een boek geschreven, maar wil ik hier écht mijn beroep van maken? Wil ik hier mij fulltime voor inzetten? En wat vinden de mensen ervan? Gelukkig word mijn boek veelvuldig verkocht (je kunt dat t.a.t. aanvragen) en heb ik nog geen enkele negatieve reactie gekregen. Ik heb mijn eigen schrijfstijl gecreeerd, ben ooit eens begonnen aan een schrijfcursus gevolgd, maar ben er al snel achter gekomen dat alles uit jezelf moet komen. Je kunt cursussen volgen, hele boekenkasten verslinden, als je geen inspiratie/talent/motivatie/enthousiasme/commerciële instelling (wat wel handig is als je een boek wilt schrijven wat goed verkocht wordt)/doorzettingsvermogen hebt zal het toch verdomd lastig worden om een boek te schrijven. Ik ben er nu achter, ik vind het helemaal geweldig, en ga me nu verder ontplooien, en hopelijk dit jaar bij een uitgeverij waarbij ik in de winkel kom te liggen. Hoop je hierbij voldoende geïnformeerd te hebben, anders stuur je maar een mailtje :) Oja; even wat zelfreclame: www.boekscout.nl/html/wagemakers.html Voor de geïnteresseerden onder ons... Mark.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 november 2007 - 11:12
Hoi Mark, welkom hier. Dank je voor de info. En wat goed dat het vlot verkoopt. Blijkbaar kijken mensen echt op die sites, Ach er zijn zoveel dingen die mensen via internet doen die ik me niet kan voorstellen. Ik ben meer zo'n ouderwetse die het liefste door stapels boeken heen neust. Het gevoel, de geur enz. Als je wat over je boek kwijt wil, zet dan iets bij boekpresentatie ;)

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
2 november 2007 - 11:19
Mark, jij bent professioneel met je boek bezig! Goed gedaan. Die ontwikkeling die jij beschrijft heb ik precies zo doorgemaakt. Ik hoop alleen dat het bij jou sneller gaat dan bij mij. Mijn boek ligt sinds mei dit jaar in de winkel bij een reguliere uitgever maar ik deed er wel 30 jaar over ... Pfff. Gewoon doorzetten, iets anders kun je toch niet doen.