Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor juli 2010?

Juni zit er bijna op, tijd voor nieuwe of hernieuwde schrijfdoelen: Wat zijn je schrijfdoelen voor juli (evt. met het oog op een groter jaardoel)? Sta ook eens stil bij je schrijfdoelen of schrijfproces van afgelopen maand (de thread van juni vind je hier: http://www.schrijvenonline.org/forum/104552). Hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je anders aan willen pakken? Probeer het zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je in dit topic ook je vorderingen bijhouden. Het belangrijkste: veel schrijfplezier, en vier elk stapje dat je zet, hoe klein ook! https://mail.google.com/mail/e/364 Inspirerend citaat om de moed erin te houden: 'My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today I have finished two bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already.' - Dave Barry, Amerikaanse columnist https://mail.google.com/mail/e/338

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
In juli doe ik helemaal niets aan schrijven (is het voornemen). Ik laat expres alles een maandje rusten. Mijn kinderboek ligt klaar om naar een uitgever te sturen. De brief naar uitgevers is half geschreven evenals een synopsis. Ik wil alles nog een keer doornemen als ik heerlijk uitgerust ben. In augustus ga ik weer enthousiast van start met andere manuscripten die er nog liggen, hier en daar een kort verhaal, column of deelname aan een wedstrijd.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed dat er weer zo'n topic is gestart. De huidige doelen heb ik aardig behaalt. Ik heb veel geschreven tot de helft van deze maand. Afgelopen dagen niet veel meer. Simpelweg kom ik er niet aan toe. Deze week had ik wel voor het eerst weer de aandrang om iets te willen schrijven. Een gedachte schoot omhoog dat het misschien maar eens een verhaal moest worden. Misschien is dat iets waarin ik iets nieuws kan creëren. Wat is mijn doel voor de volgende maand? Zo wie zo veel minder op dit forum aanwezig zijn. Meer bezig gaan met het ontplooien van mijn schrijven. Al mijn geschreven werk redigeren. Dat is heel wat. Bezig gaan met mijn onderzoek naar het kluizenaars bestaan.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Top Judy! Wat heb ik ineens een tijd met zo'n maand extra om doelen te stellen ;) Nou, het junidoel is zo goed als behaald, ik leg nu de laatste hand aan de eerste versie van mijn verhaal voor de John Flandersprijs (en ik heb nog een hele dag over :unibrow: ) Mijn eerste doel voor juli is om het verhaal aan drie of vier proeflezers voor te leggen en feedback te gaan verwerken. Verder wil ik in juli een eerste orientatie gaan maken voor het verhaal waaraan ik wil gaan werken met nanowrimo. Voor mij is het vooral belangrijk om voor mijzelf heel gedetailleerd te zijn in de uitwerking van verhaallijn/plotlijn/conflict en personages, omdat ik daar nog het meest mee worstel. Ik zie nanowrimo en de voorbereiding daarop dus als een goede oefening. Wil ik dit goed aanpakken, dan moet ik daar ook serieus tijd insteken in juli, dus daarmee zal de tijd ook wel 'op' zijn. Tot zover dus.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn julidoelen: - De eerste versie van m'n tweede inzending voor de JFP op papier hebben. - De eerste versie van een fantasyverhaal voor Fantastels op papier hebben. - Mijn eerste inzending voor de JFP opsturen (ik hoef nog maar één ronde nu; mijn oma voor de nog achtegebleven taal-, spel- en grammaticafouten. Dan alls uitprinten, branden, etc.) - De eindopdracht van de tweede les van m'n AVI-cursus doen (tussenopdrachten reeds gedaan). @ Judy: wat zijn je eigen doelen?:P

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn junidoel heb ik niet gehaald en daarom heb ik voor deze zomer als belangrijkste doel dat ik niet te veel tijd aan schrijven besteed. Als ik ga schreeuwen tegen onze kinderen, is dat een signaal om qua schrijven een stapje terug te gaan doen. Mijn streven voor juli is om de trouwcolumns zo ver af te krijgen, dat de persexemplaren die maand nog de deur uit kunnen. Verder wil ik een begin maken aan het herschrijven van een manuscript, dat op twee aviniveaus is geschreven. Ik wil enorm gaan schrappen en alles ombuigen naar één niveau.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Carlijn; valt mee ;) Beide eerste versies zitten in mijn hoofd, moeten er enkel nog uitgegooid worden. Afronden is waarschjnlijk nog maar 6 uurtjes werk. Alleen die tweede les gaat een gepuzzel worden, dus dat kost behoorlijk wat tijd. Jij hebt anders trouwens ook redelijk wat te doen, met een rondhupsende gup in de buurt! @ Trenke: awh :( Succes nog!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mijre, jep... twee guppen zelfs... maar wel hele leuke ;) Maar een cursus zoals jij doet durf ik nu niet aan. Deadlines van anderen werken minder goed dan mijn eigen deadlines...

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Carlijn: zo, twee guppies :) Maar wat kunnen kids vermoeiend zijn, zeg. Zelfs als ze elf zijn... Heb van het weekend op het broertje van m'n vriend gelet (vriend moest beide dagen werken). Helemaal níets kunnen doen. Maar die cursus werkt niet met deadlines, hoor. Je kunt 't doen wanneer je wilt ;) Daarom ben ik er ook voor gegaan, had het anders ook niet gedaan. En nu houd ik m'n waffel weer, voordat ik dit hele topic volspam. Succes! Xxx

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze zijn wel vermoeiend, maar tegelijkertijd inspirerend volk vind ik! Je moet je tijd inderdaad wel ergens anders vandaan halen. En nu weer :ontopic: ;)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb geen doelen voor juli, ben erg druk met het voorbereiden van de emigratie naar Duitsland, werken, veel met vriendinnen afspreken etc. Als ik schrijf is dat mooi mee genomen, vanaf augustus heb ik een jaar de tijd om te schrijven! In augustus doe ik dus weer mee :)

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook geen doelen voor juni. Ik wil mijn manuscript even laten liggen en dan hopelijk deze maand zien waar het hem precies in zit dat ik een afwijzing heb gehad. Want met de reden dat het nog 'niet rijp is', kan ik erg weinig. :)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Een verhaal schrijven voor de schrijfwedstrijd van vrouwenthriller.nl - Een verhaal wat ik al heb liggen herschrijven voor de JFP - Verder met manuscript 1, nadat ik er feedback over heb gekregen - Eventueel verder met manuscript 2

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Een van mijn korte verhalen afmaken. - Een nieuw verhaal beginnen. Ik wil een paar hoofdstukken afkrijgen, maar belangrijker de verhaallijn, de karakters, de wereld etc. helemaal uitgedacht hebben. En dan eens een keer niet na een paar hoofdstukken aan iets anders beginnen. En het belangrijkste doel: Mijn zojuist gestelde doelen aanhouden. En niet vals spelen. :p

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
doel 1: mijn vereenvoudigde plotlijn (dankzij Milonga) met uitgebreide mail naar uitgeverij sturen i.v.m. vervolgafspraak; doel 2: zoveel mogelijk schrijven (nog 13 K te gaan voor de vervolgafspraak medio september). PS. doel 2 geldt alvast ook voor augustus.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doel was om mijn hoofdpersoon in haar eigen land terug te krijgen. Ze is er inmiddels bijna, maar er kwam wat belangrijks tussen (zoals bijna dood gaan) dus ze heeft wat vertraging opgelopen. Mijn schrijfdoel voor juli: aan de hand van mijn schrijfcursus werken aan de opbouw van scènes, verder schrijven richting het einde van deel 1 (ik heb mezelf ongeveer 30.000 - 40.000 woorden gegeven om tot dat einde te komen, hoewel dat niet in één maand gaat lukken, waarschijnlijk) en eventueel herschrijven in het Nederlands van de scènes die ik voor de cursus alleen in het Engels heb. Alles afhankelijk van hoe druk het gaat worden met mijn werk, want daar heb ik nog niet echt zicht op.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil in juli mijn schriftroman verzendklaar hebben. Misschien doe ik nog mee aan de Libelle schrijfwedstrijd.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hihi, dat was voor mij een achter de schermen junidoel :P Vandaag nog er even doorheen scannen op fouten en een synopsis voor de volgende opstellen, zodat ik die in juli kan doen (ja, náást de andere doelen, ja. Wordt nog wat...). Gelukkig heb ik twee maanden voor mijn boekhoudcursus *gniffel*

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor juli is mijn doel om net zulke goede kritiek te krijgen als een paar maanden geleden, toen ik tijdens een cursus van een gedicht een stuk proza had gemaakt.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Veel doelen van juni behaald, ben ik erg blij mee. De tweede helft van juli zit ik in Frankrijk waarin ik wegens mijn andere werk als muziekdocent, maar hopelijk ook vakantie, niet verwacht veel schrijfgerelateerds te doen. Voor de eerste helft zijn mijn (beperkte) doelen in elk geval: 1) Schrijven: manuscript X, deadline uitgever 31 augustus (minimaal 2 uur per dag, streven naar 4 uur per dag) 2) Schrijfstudie: 'Mordant's Need' uitlezen (1/2 tot 1 uur per dag) Als ik aan andere schrijfprojecten toekom, is dat mooi meegenomen.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn Juni doelen voor de helft gehaald. Dat heeft te maken met ziekte en met het feit dat ik aan een schrijfopleiding ben begonnen. Daar gaan nu mijn 'schrijfuren' in zitten. Ook komende maand wil ik daar zo veel mogelijk voor aan het werk gaan (en de daaropvolgende maanden) zodat ik hem zo snel en goed mogelijk kan doorlopen. :)

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het erg leuk om al jullie doelen te lezen. Zelf stel ik geen doelen omdat ik voor mijn werk al vaak bezig ben met doelstellingen. Neemt niet weg dat het stellen van doelen zeker een weg is naar het bereiken van je doelen (mm, hoop doelen en stellen in een zin :) ) Veel succes, allemaal. Oh, toch een klein doel: mijn schrijfritme hervinden in de zomervakantie (start op 23 juli). @Zjaan: da's een flink doel, maar als je weet waar je naar toe wil, dan kan het snel gaan.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1) Schrijven: manuscript X, deadline uitgever 31 augustus (minimaal 2 uur per dag, streven naar 4 uur per dag) 2) Schrijfstudie: 'Mordant's Need' uitlezen (1/2 tot 1 uur per dag)
Ok, 'Mordant's Need' heb ik nu uit, mijn nieuwe schrijfstudie wordt: 'The Last Unicorn'.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- mijn verhaal voor de PF themawedstrijd nog een laatste keer bekijken en dan insturen (deadline 7 juli) - ik heb nu 3 mogelijke verhalen voor de PHP, waarvan ik één zeker ga insturen na nog wat schaafwerk, misschien ook één van de andere twee (deadline 14 juli) - het derde kan ik dan eventueel insturen naar PF of een ander tijdschrift - verderwerken aan mijn roman ; mijn doel voor juni was om de proloog en twee eerste hoofdstukken (van in totaal 8 ) te herschrijven, maar ik ben maar tot halverwege hoofdstuk 1 geraakt ; daarom stel ik nu geen vast doel meer, dat wekt alleen maar frustratie op - maar stiekem zou ik deze maand toch wel tot aan hoofdstuk 4 willen geraken

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- mijn verhaal voor de PF themawedstrijd nog een laatste keer bekijken en dan insturen (deadline 7 juli)
Done :D

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doel voor juli: herschrijven. Herschrijven. Herschrijven. Herschrijven. Elke dag, tot ik erbij neerval :P