Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor juli 2010?

Juni zit er bijna op, tijd voor nieuwe of hernieuwde schrijfdoelen: Wat zijn je schrijfdoelen voor juli (evt. met het oog op een groter jaardoel)? Sta ook eens stil bij je schrijfdoelen of schrijfproces van afgelopen maand (de thread van juni vind je hier: http://www.schrijvenonline.org/forum/104552). Hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je anders aan willen pakken? Probeer het zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je in dit topic ook je vorderingen bijhouden. Het belangrijkste: veel schrijfplezier, en vier elk stapje dat je zet, hoe klein ook! https://mail.google.com/mail/e/364 Inspirerend citaat om de moed erin te houden: 'My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today I have finished two bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already.' - Dave Barry, Amerikaanse columnist https://mail.google.com/mail/e/338

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn julidoelen: - De eerste versie van m'n tweede inzending voor de JFP op papier hebben. - De eerste versie van een fantasyverhaal voor Fantastels op papier hebben. - Mijn eerste inzending voor de JFP opsturen (ik hoef nog maar één ronde nu; mijn oma voor de nog achtegebleven taal-, spel- en grammaticafouten. Dan alls uitprinten, branden, etc.) - De eindopdracht van de tweede les van m'n AVI-cursus doen (tussenopdrachten reeds gedaan).
Tussenstand: 1. Voor nog geen 1/10e gedaan. 2. Voor meer dan de helft... 3. Alles is opzich af nu, hoef het enkel nog uitzendklaar te maken en op te sturen. Wie geeft me de schop onder m'n kont om het eindelijk te doen? :p 4. Om eerlijk te zijn; enkel over nagedacht, nog niets aan gedaan. En dat wordt nog leuk... Vanaf a.s. vrijdag heb ik 1.5 week het broertje van m'n vriend hier en dan kan ik niets doen en deze week staat ook al redelijk volgepland. Ik hoop dat ik alles kan doen... Hoe staat het bij jullie? De maand is inmiddels bijna op de helft.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- ik heb nu 3 mogelijke verhalen voor de PHP, waarvan ik één zeker ga insturen na nog wat schaafwerk, misschien ook één van de andere twee (deadline 14 juli) - het derde kan ik dan eventueel insturen naar PF of een ander tijdschrift
Ik heb twee verhalen ingestuurd :) Het derde wil ik tegen het einde van deze maand herschrijven, waarschijnlijk wordt dit een inzending voor Fantastels. Een nieuw schrijfdoel: Twee verhalen insturen voor de Piet Paaltjens wedstrijd. Ik heb al twee korte verhaaltjes die ik hiervoor kan gebruiken, moet ze alleen nog eens goed doorlezen, eventueel wat aanpassen, en dan inzenden. Dat zal wel lukken tegen het einde van de maand.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Komende tweeënhalve week zit ik voor werk in Frankrijk, dus vrees dat er van mijn schrijfdoelen weinig terecht komt. Ga het wel proberen, waarbij ik er wel op let dat het niet ten koste gaat van mijn gemoedsrust. 1) schrijftraining (1/2 tot 1 uur per dag) 2) manuscript X (2 tot 4 uur per dag), deadline 31 augustus 3) leesstudie (1/2 tot 1 uur per dag): - Kinderboeken schrijven - Mediteren voor iedereen - Evt. Schrijven vanuit je hart (gedeeltelijk) herlezen - Pizzamaffia - Onmacht - Freakshow Trilogie en/of De geheime missie van het Benedict Genootschap (worden waarschijnlijk minder boeken, maar ik kan even niet kiezen) Kernwoorden: ontspanning, vrijheid & plezier!

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat een goed topic is dit. Leuk ook om al jullie doelen te lezen. Oké, ik stap per vandaag in, zij het maar tot 25 juli, daarna ben ik op vakantie. mijn doelen voor Juli 2010 Elke dag: ~ vrij schrijven: meteen na mijn ochtendroutine: 30 minuten ~ schrijven: manuscript Go see, Roisin: elke dag ca. 2,5 uur ~ studie: Wat kan ik leren van deze schrijver? De wereldverzamelaar, Iliya Trojanow: 1 uur ~ wedstrijden: haiku: 1 uur (deadline 21.08) ~ externe opdrachten: 1 uur Routine opbouwen en vooral veel plezier houden in mijn schrijfpraktijk. Iedereen veel succes!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik ben bv op zoek naar iemand die mijn boek, dat in het najaar verschijnt, in het turks kan vertalen. dus ik geniet (en dan niet alleen van het mooie weer); ook al geeft een aantal juli-doelen mij een hoop 'administratieve' rompslomp (het zou een stuk makkelijker zijn geweest wanneer turkije al een eu-lidstaat zou zijn. maar of dat er ooit van komt...).
Beste Arie, Stuur een pb-tje naar Ellis, zij heeft jaren in Turkije gewoond en kent misschien een goede vertaler.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zelden zo'n duidelijk omschreven schrijfdoel gehad als deze maand: ik ben bezig met m'n eigen NaNoWriMo. Die is standaard in november, maar ik doe 'm in juli, tot nu toe met veel plezier en op schema. Het is een hele ontdekking! Het is mijn eerste experiment met een roman, en zelfs mijn eerste serieuze sinds heel lang (middelbare school?) met fictie. Voor wie er meer over wil lezen: http://vrouwkijkttour.wordpress.com/2010/06/29/pe… Onder het topic staan de trackbacks naar de (korte) voortgangsverslagen die ik om de paar dagen op dat blog post. Begin augustus schrijf ik een verslagje. Louise

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien red ik het in juli nog: het manuscript aanpassen aan de technische huisregels van de uitgever; inspringen op de juiste plekken en zo, blegh saai, maar ja, de laatste loodjes. Gelukkig wordt het vrijdag prutweer.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil zo graag weer aan het schrijven, maar het is duidelijk nog te vroeg. Eerst beter worden... (wie het niet kan volgen, zie ook http://www.schrijvenonline.org/forum/104891 en ook de laatste post daar) Het is dringend, maar wat niet kan dat kan niet? ' t Is een vicieuze cirkel. Want van het feit dat het niet lukt, en ik alleen maar dingen 'kapotschrijf' word ik nog meer gefrustreerd. En dat vertraagt het 'beter worden' weer. Balen!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een nieuw schrijfdoel: Twee verhalen insturen voor de Piet Paaltjens wedstrijd. Ik heb al twee korte verhaaltjes die ik hiervoor kan gebruiken, moet ze alleen nog eens goed doorlezen, eventueel wat aanpassen, en dan inzenden. Dat zal wel lukken tegen het einde van de maand.
Twee verhalen ingestuurd.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hm, ik denk dat het niet meer gaat lukken. M'n vriend heeft gisteren een virus op m'n laptop binnengehaald, waardoor mijn bureaublad en taakbalk helemaal weg zijn. Heb nu enkel een hardnekkig nep-anti-virusprogramma... Dus zit nu flink te balen en te vloeken. Had wel vorige week zaterdag (dus niet afgelopen) nog een back-up gemaakt, maar ondertussen ook nog wat gedaan.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is rot. Mijn vriend heeft eens een kop thee over mijn keyboard gegooid, waardoor mijn shift-knop het niet meer doet. Ik denk dat we maar best onze mannen zo ver mogelijk van onze laptops weg houden :lol:

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze zouden zo technisch zijn, hè?:P Gelukkig heb ik twee vrienden die informatica willen gaan studeren (iets in die richting, weet de naam niet meer) en die weten er nu ook al wat van. Mag ik hen weer even lief aankijken, kijken of zij het op kunnen lossen zónder dat alles verloren gaat. Dus dan zijn mannen wel weer chill ^.^ Ik had mijn fantastels-verhaal vorige week echt bíjna afgeschreven, hoefde nog geen 300 woorden meer (toen kwamen de heren thuis van de boodschappen en leidden me weer giga af). Daar zit ik nog het meeste van te balen.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dacht je nu echt dat wij mannen nooit afgeleid worden? En wij worstelen ook nog eens met de handicap dat we slechts één ding tegelijk kunnen. :mad:

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hou van forummers, het is officieel. Een hele lieve jongen van een ander forum gaf wat dingen aan wat ik kon doen, maar kon daar niet bij door het ontbreken van zowel taakbalk als bureaublad. Hij liet me achter met nog wat aanwijzingen die konden helpen en één daarvan heeft 't 'm gelapt. Heb de laptop teruggezet naar 23-7 en hij doet 't weer! I'm back in the race! Alhoewel, m'n broertje blijft onverwachts deze week pitten :P Van gisteren half 12 tot nu elf uur bezig geweest, enkel in de trein en in bed niet en hij doet het weer. I'm happy!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelukkig maar :) (Een forummer wees mij er trouwens ook op dat er rechts nog een shift-toets zit - dat heb ik maanden niet geweten :O )

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doel 1 is alvast behaald (maar die was dan ook verreweg het simpelst). Het behalen van doel 2 wordt nog iets moeilijker, het moeten ca. 15K zijn, in 6 weken. Dat lijkt veel, maar dat zijn (maar) 2.500 woorden per week; moet te doen zijn, zeker omdat mijn vakantie van ruim 2 weken vakantie er binnen valt
Nog 9K te gaan (in 4 weken, waarvan ruim 2 weken vakantie). Het helpt wel: die tastbare maanddoelen :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat gaat dan goed, Zjaan :D Toppie!
Mijn julidoelen: - De eerste versie van m'n tweede inzending voor de JFP op papier hebben. Gaat 'm niet meer worden... Hij wil niet echt. Misschien zelfs maar doorschuiven naar volgend jaar? - De eerste versie van een fantasyverhaal voor Fantastels op papier hebben. Max nog een uurtje werk. - Mijn eerste inzending voor de JFP opsturen (ik hoef nog maar één ronde nu; mijn oma voor de nog achtegebleven taal-, spel- en grammaticafouten. Dan alls uitprinten, branden, etc.) Van de week even doen. - De eindopdracht van de tweede les van m'n AVI-cursus doen (tussenopdrachten reeds gedaan). O-ow... Dat word nog eerst even langs de bieb gaan.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, het junidoel is zo goed als behaald, ik leg nu de laatste hand aan de eerste versie van mijn verhaal voor de John Flandersprijs (en ik heb nog een hele dag over :unibrow: ) Mijn eerste doel voor juli is om het verhaal aan drie of vier proeflezers voor te leggen en feedback te gaan verwerken. Verder wil ik in juli een eerste orientatie gaan maken voor het verhaal waaraan ik wil gaan werken met nanowrimo. Voor mij is het vooral belangrijk om voor mijzelf heel gedetailleerd te zijn in de uitwerking van verhaallijn/plotlijn/conflict en personages, omdat ik daar nog het meest mee worstel. Ik zie nanowrimo en de voorbereiding daarop dus als een goede oefening. Wil ik dit goed aanpakken, dan moet ik daar ook serieus tijd insteken in juli, dus daarmee zal de tijd ook wel 'op' zijn. Tot zover dus.
Hmmm... diep moeten graven in dit lijntje om uberhaupt mijn doelen terug te vinden. Er is niks, noppes, nada van terecht gekomen, maarrr... Deze maand heb ik wel twee goede excusen: eerst een pittige sollicitatieprocedure gehad voor een baan in het speciaal onderwijs. Aangenomen!! Hoera!! Vervolgens een aantal dagen nog meegedraaid voordat de vakantie daar begon. En toen ineens met een spoedoperatie mijn galblaas laten verwijderen, waar ik nu pas weer een beetje bovenop begin te komen. Met andere woorden, de eerste versie van John Flanders moet nog afgeschreven worden, en een verhaallijn voor nanowrimo is ver te zoeken. Maar ik pak in ieder geval vanaf nu de draad weer op.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfdoelen voor juli waren: 1) Tweede hoofdstuk afmaken van mijn roman. 2) Derde hoofdstuk nog wat verbeteren (ja, ik schrijf soms een later hoofdstuk eerder) 3) Vijf boeken lezen (om te leren). 4) Elke dag wandelen / hardlopen voor nieuwe ideeën. Ik heb nog twee dagen en niet alles is gelukt. 1) Tweede hoofdstuk komt waarschijnlijk wel af, maar ik ben er wat onzeker over. 2) Derde hoofdstuk is perfect. 3) Dat lukt wel. 4) Dat lukt niet elke dag. Volgende maand weer proberen.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, van mijn schrijfdoelen is maar weinig terecht gekomen. Eerst werd het vakantie en had ik mijn kind thuis, lastig dus. Toen kreeg ik het in mijn kop om mijn relatie op z´n kop te zetten en doe ik wel even andere dingen dan schrijven aan een boek. Ik schrijf wel, maar meer over wat ik wil veranderen en hoe ik mijn nabije toekomst voor me zie. Ik ben ook wel weer heel geinspireerd geraakt door een gesprek met iemand over van alles en toen kwam mijn informatieve boek over bevallingen ter sprake. Ik heb heel erg zin om dat weer op te pakken en dat nou verdorie eens af te maken en de wereld in te schoppen!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[OT]Hé Anoukboek, ben jij verloskundige of gynaecoloog dan?[/OT] Ik heb mijn julidoelen wel gehaald: - alles doen voor mijn trouwcolumns wat moest gebeuren - een oud manuscript herschrijven en opsturen naar proeflezers Hoewel ik op vakantie ben, ben ik stiekem toch een heel klein beetje met een nieuw project bezig geweest. :)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Degenen die hun julidoelen gehaald hebben: gefeliciteerd :) ! Degenen die het deze keer niet haalden: volgende keer beter :thumbsup: . Mijn julidoel makkelijk gehaald natuurlijk: op 2 juli schreef ik sonnet 270. Gisteren heb ik 296 geschreven, die van vandaag moet nog; als dat lukt, dan heb ik 297 ook en aangezien ik met 300 mijn doel voor augustus en tevens mijn jaardoel (jaar loopt van september tot september) gehaald heb, zal augustus in het teken staan van het bedenken van een nieuw jaardoel. Maar ik loop op de ontwikkelingen vooruit. Fijn topic is dit trouwens.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aan mijn roman heb ik veel minder gewerkt dan ik gewild had. Voor de rest heb ik mijn doelen wel gehaald deze maand. Ik had eigenlijk niet verwacht dat het me zou lukken om 2 verhalen in te sturen voor de PHP, dus dat viel heel erg mee.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoel voor juli: Meedoen met de schrijfwedstrijd over Ondernemend Gedrag.
Het is me niet gelukt om een geschikt verhaal te schrijven voor deze wedstrijd (hoewel ik van mezelf een ondernemend persoon ben) Maar ik heb wel een boek van bijna 400 bladzijdes in 2 dagen uitgelezen en er (voor mijn doen) aan gedaan wat ik kon, om er een mooi verhaal van te maken (mede dankzij 2 door mij zeer gewaardeerde forummers)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Komende tweeënhalve week zit ik voor werk in Frankrijk, dus vrees dat er van mijn schrijfdoelen weinig terecht komt. Ga het wel proberen, waarbij ik er wel op let dat het niet ten koste gaat van mijn gemoedsrust. 1) schrijftraining (1/2 tot 1 uur per dag) 2) manuscript X (2 tot 4 uur per dag), deadline 31 augustus 3) leesstudie (1/2 tot 1 uur per dag): - Kinderboeken schrijven - Mediteren voor iedereen - Evt. Schrijven vanuit je hart (gedeeltelijk) herlezen - Pizzamaffia - Onmacht - Freakshow Trilogie en/of De geheime missie van het Benedict Genootschap (worden waarschijnlijk minder boeken, maar ik kan even niet kiezen) Kernwoorden: ontspanning, vrijheid & plezier!
Heb twee drukke werkweken (als muziekdocent) in Frankrijk achter de rug (genoten, maar blij dat ik morgen weer in Nederland ben), heb echter nog wel íets aan mijn schrijfwerk gedaan: 1) redelijk vaak gedaan 2) 1x aan mijn manuscript gewerkt 3) de laatste drie boeken gelezen (Pizzamaffia, Onmacht & Benedict Genootschap - de laatste, die aangekondigd werd als een nieuwe Roald Dahl, vond ik oersaai, dus die heb ik ergens halverwege neergelegd -> nog wel een leerzame analyse gemaakt waaróm dat boek niet voor me werkt) 't Is bijna augustus en dan kan ik lekker een maand lang ongestoord aan mijn boek werken. Moet ook wel, want ik heb een dikke deadline... Ik zal gauw een nieuw topic openen!