Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor juli 2010?

Juni zit er bijna op, tijd voor nieuwe of hernieuwde schrijfdoelen: Wat zijn je schrijfdoelen voor juli (evt. met het oog op een groter jaardoel)? Sta ook eens stil bij je schrijfdoelen of schrijfproces van afgelopen maand (de thread van juni vind je hier: http://www.schrijvenonline.org/forum/104552). Hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je anders aan willen pakken? Probeer het zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je in dit topic ook je vorderingen bijhouden. Het belangrijkste: veel schrijfplezier, en vier elk stapje dat je zet, hoe klein ook! https://mail.google.com/mail/e/364 Inspirerend citaat om de moed erin te houden: 'My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today I have finished two bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already.' - Dave Barry, Amerikaanse columnist https://mail.google.com/mail/e/338

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen voor juli ben bezig met een kinderboek, ik wil: schrijfritme vinden en elke vrijdag een stuk tekst naar mijn vriendin en illustrator sturen zodat zij kan lezen en erbij tekenen. iedere week een stuk tekst hier laten proeflezen lekker met schrijven bezig zijn

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
doel 1: mijn vereenvoudigde plotlijn (dankzij Milonga) met uitgebreide mail naar uitgeverij sturen i.v.m. vervolgafspraak; doel 2: zoveel mogelijk schrijven (nog 13 K te gaan voor de vervolgafspraak medio september).
Doel 1 is alvast behaald (maar die was dan ook verreweg het simpelst). Het behalen van doel 2 wordt nog iets moeilijker, het moeten ca. 15K zijn, in 6 weken. Dat lijkt veel, maar dat zijn (maar) 2.500 woorden per week; moet te doen zijn, zeker omdat mijn vakantie van ruim 2 weken vakantie er binnen valt

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even heel kort! 1. Komende week een afgerond verhaal voor de JFP naar Averbode sturen. 2. Voor de zomervakantie (23 juli) een tweede verhaal in ruwe versie afronden en aan wat proeflezers van een een jaar of twaalf geven. 3. Een verhaal voor Piet Paaltjens voor 31 juli insturen (mijn herschreven 'Cafedeliefdeverhaal') ;) 4. Mijn verhaal voor de Paul Harland Prijs afronden en voor 14 juli insturen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Inspirerend weer, al die doelen. Leuk draadje :thumbsup: . In juni heb ik niet meegedaan aan het topic, maar ik had natuurlijk wel doelen. Het belangrijkste was: mijn 250ste sonnet schrijven. Dat heb ik gedaan op 10 juni, toevallig precies een jaar nadat ik sonnet 1 schreef, in een topic hier op SOL. http://www.schrijvenonline.org/forum/100050 Ik heb dus mijn eerste 'sonnettenverjaardag' gevierd; het sonnet dat ik op die dag geschreven heb, staat op mijn blog. Niet heel bijzonder, gewoon een keurig sonnet, geschreven volgens de regels van de kunst. Maar toevallig wel sonnet 250 :) . In september 2009 ben ik begonnen met bijna dagelijks een sonnet schrijven. Het lukt niet altijd, april was dunnetjes met maar 20 sonnetten. In de meeste maanden haal ik de 25 wel. Op die manier, becijferde ik, zou ik in een jaar 300 sonnetten moeten kunnen schrijven. Dat zou ik dus op 1 september 2010 voor elkaar moeten hebben. Dat wil zeggen: - in juni: sonnet 250 - in juli: sonnet 275 - in augustus: sonnet 300. En voilà. Het ziet er goed uit: vandaag heb ik sonnet 274 geschreven.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee, wat leuk tantebetje! Gefeliciteerd met je 'verjaardag'!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen lijken aardig aangepast te kunnen worden. Zoals het nu lijkt heb ik straks zes weken de tijd. Heel veel tijd om te schrijven. Hoe ga ik dat dan doen? Moet eens serieus gaan kijken.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- ik heb nu 3 mogelijke verhalen voor de PHP, waarvan ik één zeker ga insturen na nog wat schaafwerk, misschien ook één van de andere twee (deadline 14 juli) - het derde kan ik dan eventueel insturen naar PF of een ander tijdschrift
Mijn eerste PHP-verhaal is klaar.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd, Hekate. En bij mij is sonnet 275 klaar - doel voor juli bereikt. Heb sonnet 250 nog eens overgelezen en gezien dat ik mezelf in mijn oordeel over dit sonnet toch een beetje tekort heb gedaan. Het onderwerp is misschien niet erg opwindend, maar het is er eentje uit een reeks 'landschapjes', die willen ook niet opwindend zijn. Technisch is het gewoon een goed sonnet. Het heeft maar twee rijmuitgangen. In het begin schreef ik sonnetten met wel zes of zeven ruimuitgangen - hoe minder rijmuitgangen hoe moeilijker - en dat kostte dan heel veel moeite, ik was dagen bezig met één sonnet. Nu schrijf ik zonder blikken of blozen sonnetten met twee rijmuitgangen en soms rijm ik ze zelfs dubbel. Dus ik ben wel degelijk beter geworden door al die oefening. Oefening baart ... En nu maar verder met het doel voor augustus :) .

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat lekker, Hekate & tantebetje!
1) Schrijven: manuscript X, deadline uitgever 31 augustus (minimaal 2 uur per dag, streven naar 4 uur per dag) 2) Leesstudie: 'The Last Unicorn' van Peter S. Beagle lezen (1/2 tot 1 uur per dag)
'The Last Unicorn' uit. Ik ga mijn programma voor juli een beetje aanpassen: 1) Direct na yoga en mediteren ochtendpagina's schrijven (1/2 tot 1 uur per dag) 2) Schrijven: manuscript X, deadline uitgever 31 augustus (2 tot 4 uur per dag) 3) Leesstudie: 'Schrijven vanuit je hart' & 'Seaward' (1/2 tot 1 uur per dag) Kernwoorden: ontspanning & plezier!

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
mijn doelen voor deze maand: -verder schrijven aan de twee boeken die in het komende najaar uitkomen. -nadenken/vergaderen over de promotionele activiteiten rond beide boeken, die tijdens de lokale cultuurmarkt op zaterdag 11 september beginnen. -het inventariseren van mogelijke verkooppunten. -nadenken/vergaderen over het voorstel om een van de twee boeken in het turks te vertalen en in turkije uit te geven. -hopen dat er zo snel mogelijk een nieuwe minister van onderwijs komt. hij/zij wordt uitgenodigd of het voorwoord van een van de twee boeken te schrijven of het eerste exemplaar in ontvangst te nemen.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoel? Zo snel mogelijk weer kunnen schrijven. Het is niet een writers block, het is een totale blokkering waarvan ik last heb. Waar normaal 'het van me afschrijven' nog hielp zit nou alleen een groot zwart gat, met mij in het midden. Het is niet om zielig te doen, en begrijpen doe ik het ook niet. De omstandigheden zijn niet echt 'jofel' maar we hebben hier wel ergere dingen meegemaakt. Dat er ooit een moment zou komen dat ik er doorheen zou zitten, dat is me al zo vaak voorspeld en nooit gebeurd. Tot nu toe dan. Raadselachtig.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfdoelen voor juni heb ik met gemak gehaald. Juli ziet er heel anders uit. Mijn zoon heeft vakantie, dus echt veel schrijven zit er niet in tenzij we steeds naar het water gaan waar hij en mijn vriend lekker zwemmen en ik op mijn stoeltje schrijf. Afwijzing gehad van een uitgever en ik laat de feedback op me inwerken, ben aan het kijken wat ik ermee ga doen en hoe het verder moet met mijn boek. Ik ben begonnen met mijn andere boek en daar schrijf ik af en toe aan door terwijl er ook weer nieuwe ideeen opkomen. Help, waar vind ik de tijd daarvoor?

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoel voor juli: Meedoen met de schrijfwedstrijd over Ondernemend Gedrag. (nou vraag je je misschien af: Jij bent toch helemaal niet ondernemend? Mijn antwoord hierop is: Nu niet nee)

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
beste janheij, sterkte. misschien moet je een dagboek van deze periode gaan bijhouden. en de aantekeningen straks, als het weer goed met je gaat, gebruiken voor je columns. arie

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het advies, en ja, dat doe ik inderdaad, al jaren! Maar ik heb de columns even gelaten voor wat ze zijn*, ik was - en tot een dag of 10 geleden ook heel voorspoedig, de ellendeverhalen gaan (her-)schrijven over wat een mens zoal meemaakt m.b.t. instanties, als hij/zij gehandicapt raakt. Dat is veel. (*kan goed zijn dat je dat even gemist hebt. Ik was niet zo veel op SOL, ik heb het zelfs alleen gemeld bij 2 stukjes bij 'proeflezen) Er gebeuren ook bespottelijke dingen, dus je kan afwisselen tussen narigheid en zotte dingen. (een brailleboek voor de buurman wat niet in zijn geheel in diens brievenbus past, dus doet de postbode doodleuk de helft maar in jouw brievenbus. Of die ene keer dat dochterlief een appartementje bij een Belgisch CentreParks had gehuurd - inclusief rolstoel, en ontdekte dat het het appartementje op de 1ste verdieping lag) Zo blijft het leuk om te lezen, dacht ik. Alleen sinds ruim een week komt er niks fatsoenlijks meer uit mijn toetsenbord. En wat ik heb, en dat is allemaal echt gebeurd, dat lees ik over en ik vind het zelf ongeloofwaardig.... Maar het is echt allemaal werkelijk waar! Een voorbeeld? Vanochtend is de schoonmoeder van mijn dochter overleden, zaterdag kerkdienst en anderhalf uur later de crematie. Op twee lokaties, dus. Dat moet je eens proberen met een rolstoeltaxi geregeld te krijgen.... Dat is tegen de regeltjes, als ze je ergens afgezet hebben, moet je daar minimaal twee uur blijven (of zoiets), en er is slechts één van beide ritten mogelijk 'met tijdgarantie'... Crematoria, da's gewoon big business dus die gaan dus niet wachten tot de zoon van de overledene er is. Morgen gaan ze het weer eens proberen, en dan via 'klantenservice' van de taxicentrale want dit is toch ongelooflijk? Het leven van mijn dochter is een aaneenschakeling van dit soort dingen, op zich allemaal ieder voor zich al ongeloofwaardig en in zijn totaliteit dus nog 'ongeloofwaardigerder'. Maar buiten dat probleem, ik moet gewoon nu echt niet verder schrijven, ik zit er doorheen, en alles wat ik nu schrijf, is slecht. Bagger. En ik slaap trouwens hele dagen en nachten. En mijn huis is een puinzooi. Daar moet ik me niks van aantrekken en zoveel slapen als nodig is, zei de huisarts. Maar wat jij voorstelt, alles goed bijhouden in dagboeken, dat doe ik en dat heb ik van jarenlang opgespaard. Mails ook, trouwens. Bedankt voor het meedenken... En er komen vast ooit wel weer betere tijden, daar wacht ik dan maar op?

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Janheij, ik sluit me aan bij je huisarts: net zoveel slapen als nodig is. :thumbsup: Misschien is dat wel geschikt als doel voor juli?

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Morgen krijg ik als het goed is een schrijfboek in de bus. Die wil ik deze maand nog gaan gebruiken om een goed verhaal te schrijven voor een schrijfwedstrijd.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1) Direct na yoga en mediteren ochtendpagina's schrijven (1/2 tot 1 uur per dag) 2) Schrijven: manuscript X, deadline uitgever 31 augustus (2 tot 4 uur per dag) 3) Leesstudie: 'Schrijven vanuit je hart' & 'Seaward' (1/2 tot 1 uur per dag) Kernwoorden: ontspanning & plezier!
Stand van zaken: 1) Ochtenpagina's gaat goed! Mede doordat het boek 'Schrijven vanuit je hart' zo inspirerend werkt. 2) Manuscript X vordert redelijk (waar ik trots op kan zijn, gezien de andere verplichtingen waar ik momenteel niet onderuit kom) 3) 'Seaward' uit (wat een bocht van een boek, in mijn jeugd en adolescentie was het mijn favoriet! Het is niet vaak dat een oude favoriet me teleurstelt, SNIF), en 'Schrijven vanuit je hart' ook bijna. Ben aan het nadenken over welke twee boeken als volgt. Met de ontspanning en het plezier kan het (nog) beter! :)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Morgen krijg ik als het goed is een schrijfboek in de bus. Die wil ik deze maand nog gaan gebruiken om een goed verhaal te schrijven voor een schrijfwedstrijd.
Leuk, Four Seasons. Op zoiets kun je je dan zo verheugen, nietwaar? Om welk boek gaat het?

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe gaat het met iedereen? Genieten jullie nog wel? :D

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Morgen krijg ik als het goed is een schrijfboek in de bus. Die wil ik deze maand nog gaan gebruiken om een goed verhaal te schrijven voor een schrijfwedstrijd.
Leuk, Four Seasons. Op zoiets kun je je dan zo verheugen, nietwaar? Om welk boek gaat het?
'Reisverhalen schrijven' van Jan Donkers

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
beste judy, het gaat goed, en niet alleen met de doelen voor juli. ik ben bv op zoek naar iemand die mijn boek, dat in het najaar verschijnt, in het turks kan vertalen. dus ik geniet (en dan niet alleen van het mooie weer); ook al geeft een aantal juli-doelen mij een hoop 'administratieve' rompslomp (het zou een stuk makkelijker zijn geweest wanneer turkije al een eu-lidstaat zou zijn. maar of dat er ooit van komt...). arie