Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor maart 2011?

Februari zit er bijna op, tijd voor een nieuw topic: Wat zijn je schrijfdoelen (of intenties) voor maart, evt. met het oog op een groter jaardoel? Sta ook eens stil bij de afgelopen maand: hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je nu anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Inspirerend citaat van de maand: 'Write. Remember, people may keep you (or me) from being a published author but no one can stop you from being a writer.' - Katherine Neville Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoel voor Maart was om een verhaal in te sturen voor de fantasy wedstrijd in Brugge. Dat is inmiddels gelukt. Nu heb ik een maand vrij...Hahaha...

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hopelijk kan ik mijn ms opsturen. Misschien wel twee. Het ligt eraan hoeveel zin ik heb in herschrijven. Schrijven is leuk, herschrijven niet.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Noodzakelijk kwaad. Als mijn ms terugkomt van de proeflees fase dan begint het herschrijven opnieuw. Alhoewel ik het tegenwoordig liever corrigeren noem, om de moed erin te houden.Na drie keer herschrijven vind ik het eigenlijk wel welletjes. Je kunt het toch niet iedereen naar de zin maken... }) .

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hm, ik laat het grotendeels nog even open. Ik weet namelijk nog niet wanneer ik een eigen kamer heb. Wat ik zeker wil doen is: - Mijn verhaal voor de FSB afschaven en insturen. Dankzij al een aantal toffe proeflezers gaat-ie de goede kant op en er buigen zich nu nog een aantal over. - Verder aan het nieuwe verhaal. Wellicht voor Parelz. - Verder met een workshop. - Eindelijk aan mijn laatste schrijfcursusles beginnen. (Nouja, aan de eindopdracht beginnen. Rest is al gedaan.) De rest zie ik later wel. Heb namelijk volgende maand een pittige tentamenweek.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben nieuw op deze site en beperk mij tot het lezen van wat er gepubliceerd is op deze site. Mijn schrijfdoelen bedenk ik nog even. Ik ga eerst de cursus journalistiek doen, dan zie ik wel. Als iemand tips heeft voor mij: DAT moet je lezen of doen, houd ik mij aanbevolen.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn ervaring is dat ik wel kan gaan plannen maar, dan krijg ik ineens een MS opgestuurd van 200 blz, en of ik dit "Even" wil corrigeren op fouten. Vaak gooit mij dit dan af van mijn eigen verhaal. Ach een schrijver moet ook geduldig zijn... :)

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even diep ademhalen en dan hup versie 3 van Middelwoud helemaal herschrijven. Lijkt me meer dan genoeg voor een maand!

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor de maand maart heb ik drie schrijfdoelen: 1. de schriftelijke cursus scènes schrijven van de online academie afronden, en 2. een kort verhaal afronden waar ik nu de eerste versie van af heb, en 3. (over een paar dagen al) iets insturen voor de opium verhalenwedstrijd het is misschien een beetje veel, bedenk ik me nu...

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Iedereen alvast succes gewenst :) Ik heb mijn schrijfdoel voor maart (en april) in het verkeerde draadje geplaatst, dus bij deze alsnog:
Ik heb gemerkt dat de deadlines van een cursus (wekelijkse opdrachten waarmee ik kan werken aan mijn verhaal) mij goed helpen om regelmatig te blijven schrijven en daarnaast is het erg handig om een professional mee te laten lezen. Wel ben ik er nu achter dat ik geen beginnende schrijver meer ben en ik meer behoefte heb aan begeleiding van het gehele proces. Vandaar dat ik in april een cursus 'advanced novel writing' wil gaan doen, maar daarvoor moet ik voor aanvang van de cursus een synopsis opsturen en de eerste 10.000 woorden. Die heb ik wel, maar niet in het Engels en het begin klopt al lang niet meer. Herschrijven dus. Tienduizend woorden voor april, dat is mijn doel.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1. Mijn boek uitgeven, wat waarschijnlijk ook volgende maand al gebeurd. 2. Verder schrijven met mijn nieuwe verhaal en zo ver mogelijk komen. 3. Meedoen met een schrijfwedstrijd.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doel: de eindstreep halen op TenPages. Ofwel: alle 2000 aandelen verkocht in mijn manuscript. Ben aardig op weg, zit op 1360. Zijn er hier nog mensen die me willen helpen? Voor 5 euro doe je al mee! Ieder steun waardeer ik zeer. :)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
* Schaduwzijde (verhalenbundel) In februari wilde ik de eerste versie van een lang nieuw verhaal (Duizend Kamers) afhebben, een ander verhaal (Het lied van de sterrenjongen) herschrijven en beginnen met het herschrijven van het nieuwe verhaal Ik ben nog niet klaar met het herschrijven van "Het lied van de sterrenjongen" (misschien morgen nog), maar verder heb ik dit doel gehaald In maart wil ik verder gaan met deze twee verhalen, en ook nog een heel oud verhaal (Zand erover) herschrijven * Kinderen van Sirius (roman) Ik wilde tegen eind deze maand de hele roman overgetypt hebben, maar ik denk dat dat wellicht een maand langer zal duren. In januari heb ik zo'n 11k gedaan, in februari zo'n 15k (tenzij ik morgen alsnog een inhaalslag maak), dus ik moet nog bijna 24k doen. Ik ga proberen deze maand zo ver mogelijk te geraken. * Fantasy Strijd Brugge In februari heb ik het verhaal herschreven en naar proeflezer gestuurd, in maart wil ik hun opmerkingen verwerken en het verhaal insturen (deadline 18 maart)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigenlijk kijk ik verder de toekomst in dan een maand, ook omdat het schrijven van een verhaal van meerdere hoofdstukken bij mij meer dan een maand duurt, ben nu met een kort verhaal bezig hoop wel om dat in de nieuwe maand af te hebben. Wil ook proberen om mee te gaan doen aan een schrijfwedstrijd dus dat is ook een doel voor de eerstkomende maand.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In maart hoop ik drie van mijn Amerikagedichten te herschrijven in een nieuwe vorm en wil ik een essay schrijven. Er liggen ook nog wat korte verhalen die ik eindelijk een wil afmaken maar dat verschuif ik maar naar april of mei (hoop ik). Als langer doel heb ik wel dat ik in het najaar, november of zo, mijn Amerika cyclus af heb. De afgelopen maand heb ik een verhaal herschreven en opgestuurd naar de wedstrijd Mijn Amerika (literaire prijs van de provincie Gelderland). Verder heb ik niet veel nieuws geschreven. Ik moet mijn schrijfleven dus beteren.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verhalen afmaken in plaats van steeds nieuwe beginnen xD
een heel bekend probleem ik zit ook vol met ideeën voor nieuwe verhalen en afmaken is moeilijk.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Johan, je zit heel hoog bij Tenpages, tijd gaat nu echter dringen voor je. Ik vind het doel van Tenpages niet realistisch. Een schrijfdoel te ver. Een schrijfdoel wat waarschijnlijk gedoemd is om anders aangepakt te worden door jou als schrijver. Je schrijft goed, laat daar geen misverstand over zijn...

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Mijn roman opnieuw indelen - 3 extra scenes toevoegen aan het eerste hoofdstuk - Opium schrijfwedstrijd - Eerste helft LOI cursus creatief schrijven afronden

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het doel van Tenpages niet realistisch. Een schrijfdoel te ver. Een schrijfdoel wat waarschijnlijk gedoemd is om anders aangepakt te worden door jou als schrijver.
Wat bedoel je precies?

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verhalen afmaken in plaats van steeds nieuwe beginnen xD
Hahahaha, je moet alleen niet forceren bij een verhaal. Lukt het even niet, dan kan je wel even met een nieuwe beginnen als het daarmee wel lukt :P. Oh ja, dan gewoon twee verhalen hea :), anders is het zo veel xD. --------------- Mijnn schrijfdoel voor deze maand is: Hoofdstuk 1: afschrijven en naar mijn zin zetten. Hoofdstuk 2: aan beginnen - ongeveer helemaal afschrijven :P. (onmogelijk, door school xD). En een beetje proeflezen hier op sol, zodat ik mensen ook kan helpen. Ik leer er zelf tevens ook van.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn eerste manuscript herschrijven. Hét manuscript dat twee jaar op de plank gelegen heeft voordat ik wist wat ik moest toevoegen/weglaten. *heb nu goede hoop dat het goed komt*

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn laatste inzendopdracht van de basis cursus schrijven van de Loi afmaken en opsturen. Verder met mijn verhaal en natuurlijk verbeteren. Misschien nog een schrijfwedstrijd en dan zal de maand maart alweer ten einde lopen denk ik.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
MS opsturen kan ik afstrepen, dat heb ik vandaag gedaan. De komende twee weken: - FSB verhaal afronden (incl. proeflezen) en insturen - illustratie bij gedichten afronden (geen schrijfdoel, maar hangt er wel sterk mee samen)

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen voor deze maand: - Verhaal JFP afmaken dat hier al twee jaar ligt en dat ongeveer voor 2/3de af is. - Ik ben terug begonnen aan mijn kinderverhaal : ik heb ontdekt waarop ik vastliep. - Af en toe schrijven aan mijn futuristisch verhaal, wanneer ik er zin in heb. Nog geen flowcharts, ik kan nog even zonder. Gewoon ongedwongen schrijven dus. Als ik nog tijd vind: <3 Ulrike <3 verheerlijken in een foute held-essay, maar ik heb weer zicht op werk en als het doorgaat zal ik ook weer veel lesmateriaal moeten schrijven. Dat heeft dan een weerslag op de rest: te veel achter de pc is te veel ...

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor deze maand zijn twee wedstrijden die ik op het oog heb. Daarvan zijn beide deadlines eind maart, dus heb ik nog wel even. Bij een van deze wedstrijden is het toch wel van belang dat ik goed bronnen nazoek. Lekker onbezonnen schrijven en fantaseren zit er bij dit politieke onderwerp niet echt in. De achtergrond moet dan wel kloppend zijn. Bronnen checken en info opzoeken voordat ik schrijf heb ik ook niet echt eerder gedaan, dus dit zal ook wel wat nieuws brengen. Alles goed doorlezen, en dan alsnog lekker schrijven!

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-Verder gaan met de schrijfcursus die ik volg -Verder gaan met oefenen in kort schrijven(max 600 woorden. Misschien 1 of 2 in mijn Blog hier plaatsen -Kijken of het mij lukt om een kort schrijven te schrijven over mijn Levensverhaal. -Verder gaan met FSB verhaal. -Mogelijk nog met een andere wedstrijd meedoen. -Mijn grote Fantasy verhaal met rust laten. Het is weer te onoverzichtelijk, wel in mijn hoofd verdergaan. Mijn doelen van februari Behaald? ik dacht dat ergens te hebben beschreven, ik weet niet meer waar. Ik vind het jammer dat het mij niet lukt om op iedereen in deze draad in te gaan. Daarom..succes allemaal! .

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga mijn schrijfdoelen voor maart grotendeels moeten opgeven. - het grootste gedeelte zal de komende twee weken naar schrijven van lesmateriaal gaan - ik ga af en toe het kinderboek nog even bijwerken, als ik tijd heb

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerste weekie van maart is alweer bijna om. Hoe is het de afgelopen week gegaan met iedereen? Hoe wil je komende week verder?