Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor januari 2013?

December is bijna voorbij, tijd voor een nieuw schrijfdoelentopic! Wat zijn je schrijfdoelen voor januari, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Misschien wil je eerst even rustig... - terugblikken op december - terugblikken op 2012 - jaardoelen stellen voor 2013? Iedereen alvast een fantastisch nieuw schrijfjaar gewenst! http://betoverendschrijven.files.wordpress.com/2008/12/judy-koot-schrijfcursus-klein-bruin.jpg?w=300&h=225

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor januari 2013: - mijn laatstgeschreven prentenboekverhaal volledig afwerken - een volgend prentenboekverhaal schrijven - meedoen aan de provinciale wedstrijd Literatuur van de Povincie west-Vlaanderen - 2 dagboekverhalen schrijven - elke week een blogpost schrijven

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor de eerste maand van 2013: - 7,5k aan verhaal K - 5k aan verhaal S - Opzet (schema) maken voor 1 verhaal voor JFP

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nieuwe maand, nieuw hoofdstuk van mijn ms. Ik heb besloten eens wat vaart achter mijn schrijven te zetten. Dus: - outline maken van de scènes - schrijven schrijven schrijven: eerste versie op papier zetten Ik had eerst besloten om alle feedback die ik van proeflezers gekregen heb eerst een maand te laten rusten voordat ik die hoofdstukken zou herschrijven, maar waarschijnlijk lukt het niet om zo lang met mijn handen ervanaf te blijven, dus ook: - Zinsopbouw en formulering verbeteren met feedback - Bepaalde scènes eruit halen - Overige scènes ditmaal beter aan elkaar plakken

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor januari: Schrijfwerk - ms DD: eerste grove versie klaar (5x per week, dus 20x, aan werken) - OP: naar de 45 km & 4 periodieke reflecties (start: 27 km, 5x per week aan werken) - schrijfboekje 'Bewegend stilstaan' afmaken (21 opdrachten + eindreflectie, start: 17/21) - evt. 2 manuscripten naar 1 of 2 uitgeverijen sturen Studie - (aan ms verwante) (jeugd)literatuur lezen (5x per week 15-30 minuten) - (aan ms verwante) series kijken (s6 & 7 Friends, 5x per week 2 afl. per dag, start: s6/6) - evt. verdere analyse Friends: interessantste cliffhangers & afleveringen (+ waarom) noteren - evt. (aan ms verwante) films kijken (1 of 2)

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In december niet alles afgekregen, dus dat schuift door naar januari. - inzending voor wedstrijd "sebes" - indien feedback van uitgeverijen: Beyond 1 verbeteren en anders aanmelden bij manuscript beoordeling - Beyond 1 vertalen - Beyond 2 verder schrijven - review 1 schrijven - review 2 schrijven

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor januari: Schrijfwerk - ms DD: eerste grove versie klaar (5x per week, dus 20x, aan werken) 5/20 - OP: naar de 45 km & 4 periodieke reflecties (start: 27 km, 5x per week aan werken) 31/45 km + 1/4 pr - schrijfboekje 'Bewegend stilstaan' afmaken (21 opdrachten + eindreflectie, start: 17/21) 21.5/21.6 - evt. 2 manuscripten naar 1 of 2 uitgeverijen sturen Studie - (aan ms verwante) (jeugd)literatuur lezen (5x per week min. 15-30 minuten, dus 20x) 4/20 - (aan ms verwante) series kijken (s6 & 7 Friends, 5x per week 2 afl. per dag, start: s6/6) s6, s7/6 - evt. verdere analyse Friends: interessantste cliffhangers & afleveringen (+ waarom) noteren - evt. (aan ms verwante) films kijken (1 of 2) 1 film

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- De eerste versie van mijn NaNoWriMo 2012-verhaal afronden en meteen ook overtypen/herschrijven - Mijn PF verhalenworksopverhaal 2011 nog een laatste keer doorkammen en insturen naar Parelz - Wedstrijden: * Oortocht (deadline 15/1) - verhalen uitzoeken en insturen * Literaire Prijs van de stad Wageningen (deadline 11/2) - verhaal schrijven en al beginnen met herschrijven * Schrijverspunt "Ik, schrijver" (deadline 15/3) - een verhaal bedenken, schrijver hoeft nog niet - Nieuwe verhalen schrijven (enkel eerste versie) van ca. 1200 en 1500 woorden

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- meedoen aan wedstrijd 'mens in beeld' - cursushuiswerk maken en opsturen - zoeken naar uitgever non-fictie, promotie-activiteiten bedenken voor diverse doelgroepen, lijst maken hiervoor

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen voor januari: - Proefleesstuk doorwerken, voorzien van feedback en terugsturen. - Jaarplanning maken met wedstrijden waar ik aan mee wil doen plus subdoelen voor de twee manuscripten waar ik aan werk. Hierin moet ruimte zitten om feedback van proeflezers te verwerken. ;) - Online schrijfcursus uitzoeken en me hiervoor inschrijven. - Minstens 5000 woorden toevoegen aan mijn Nederlandstalige YA-manuscript. - Boek 1 van mijn Engelstalige trilogie doorwerken en in kaart brengen waar de verhaallijn nog niet doorloopt. Begin maken met de gaten te dichten.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- beslissen of ik wel of niet doorga met mijn ms, het is totaal niet origineel (half gestolen van Stravaganza, Mary Hoffman) en dat begint me echt te storen... - uitwerken plot nieuw manu, beetje hetzelfde idee maar in een heel andere, hopelijk betere vorm gegoten - uitwerken personages dmv lijst met maar liefst honderd vragen... - of 1000 woorden bij oud ms erbij, of 1000 voor nieuw ms

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben bezig een uitgever te zoeken voor non-fictie manuscript dankzij lijst op SO. Vond op internet hulp bij het schrijven van begeleidende brief en synopsis. Maar vraag mij af of synopsis bij non-fictie informatief boek nodig is en zo ja welke format / informatie verwacht wordt. Ik kan zelf wel iets verzinnen maar het zou jammer zijn als het boek hierdoor minder kans maakt. Bezig begeleidende brief te schrijven. Twijfel of ik hulp van internet zal zoeken. Broed op verhaal voor wedstrijd. Cursusmateriaal ligt nog in hoek kamer...

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nieuw jaar, nieuwe maand, nieuwe doelen! – manuscript herschrijfplan maken – twee columns of verhalen op eigen website plaatsen – inzending wedstrijd Gouden Tijden Zwarte Bladzijden – kijken of ik nog kan dichten, evt inzenden wedstrijden Meander en/of Dichter op Hofwijck – inzending wedstrijd Esta

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor januari: Schrijfwerk - ms DD: eerste grove versie klaar (5x per week, dus 20x, aan werken) 8/20 - OP: naar de 45 km & 4 periodieke reflecties (start: 27 km, 5x per week aan werken) 34/45 km + 1/4 pr - schrijfboekje 'Bewegend stilstaan' afmaken (21 opdrachten + eindreflectie, start: 17/21) afgerond, heerlijk! - evt. 2 manuscripten naar 1 of 2 uitgeverijen sturen Studie - (aan ms verwante) (jeugd)literatuur lezen (5x per week min. 15-30 minuten, dus 20x) 6/20, 1 boek + analyse - (aan ms verwante) series kijken (s6 & 7 Friends, 5x per week 2 afl. per dag, start: s6/6) s6, s7/15 - evt. verdere analyse Friends: interessantste cliffhangers & afleveringen (+ waarom) noteren - evt. (aan ms verwante) films kijken (1 of 2) 2 films

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerste week van januari zit er bijna op. Hoe gaat het met iedereen? Een vlotte start van het nieuwe jaar, of nog rustig aan het opwarmen?

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, ik ben gebackstabbed door mijn eigen plot. Kapitale constructiefout ontdekt, (ook door de suggesties van proeflezers, dank daarvoor) en ik heb dan ook nog geen letter naar voldoening op papier gekregen de afgelopen week. Maar ik verzin er wel wat op. Ik hoop mijn ontspoorde trein binnen één à twee weken weer rijdende te hebben...

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei, dat is lastig, Diana. Succes, het komt vast goed! Een beetje laat, maar hier zijn alsnog mijn schrijfdoelen voor deze maand (niet zo veel i.v.m. naderende schoolexamens) - Proefleesstuk doorwerken (nog 60 pagina's) en feedback leveren - Eerste versie afschrijven voor Write Now 2013 - Kort verhaal ( +/- 5000 woorden) herschrijven

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb verder gewerkt aan mij NaNo-verhaal en het PF workshopverhaal, maar beiden nog niet helemaal afgerond. Daarnaast ook een nieuw 100-woorden-verhaal geschreven en een ander herschreven, beiden voor de schrijfmaand hier op SOL. En nagedacht over het verhaal voor Wageningen, maar nog geen verhaal kunnen bedenken.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
– manuscript herschrijfplan maken – twee columns of verhalen op eigen website plaatsen – inzending wedstrijd Gouden Tijden Zwarte Bladzijden [strong]ingestuurd[/strong] – kijken of ik nog kan dichten, evt inzenden wedstrijden Meander en/of Dichter op Hofwijck [strong]ik kan het nog :) Meander ingestuurd, ook bezig met iets voor Dichter op Hofwijck[/strong] – inzending wedstrijd Esta

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, ik ben gebackstabbed door mijn eigen plot. Kapitale constructiefout ontdekt, (ook door de suggesties van proeflezers, dank daarvoor) en ik heb dan ook nog geen letter naar voldoening op papier gekregen de afgelopen week. Maar ik verzin er wel wat op. Ik hoop mijn ontspoorde trein binnen één à twee weken weer rijdende te hebben...
Yey ik ben er uit :D Mijn plan om elke maand een hoofdstuk te schrijven, kan weer doorgaan. Nu bezig met hoofdstuk #5

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De maand is al bijna halverwege, als ik mijn doelen deze maand allemaal wil halen, zal ik toch een tandje moeten bijsteken. - De eerste versie van mijn NaNoWriMo 2012-verhaal afronden en meteen ook overtypen/herschrijven --> Nog steeds bezig met de eerste versie. Mijn schatting was dat die ongeveer 16K zou gaan tellen, maar ik zit nu al op 16.883 woorden en verwacht dat daar nog minstens 1500 gaan bijkomen om het af te ronden. - Mijn PF verhalenworksopverhaal 2011 nog een laatste keer doorkammen en insturen naar Parelz --> 1/3 gedaan - Wedstrijden: * Oortocht (deadline 15/1) - verhalen uitzoeken en insturen --> 5 verhalen ingestuurd * Literaire Prijs van de stad Wageningen (deadline 11/2) - verhaal schrijven en al beginnen met herschrijven --> De outline staat op papier, maar ik wil pas beginnen met een nieuw verhaal als mijn NaNo-verhaal in eerste versie af is. * Schrijverspunt "Ik, schrijver" (deadline 15/3) - een verhaal bedenken, schrijver hoeft nog niet - Nieuwe verhalen schrijven (enkel eerste versie) van ca. 1200 en 1500 woorden --> outline voor 1200-woorden verhaal staat ook op papier - Een doel dat ik vergeten was te vermelden: 100-woorden verhalen schrijven --> 1 verhaal geschreven Hoe staat het bij jullie?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mijn schrijfdoelen voor januari zijn hetzelfde als voor elke andere maand.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- meedoen aan wedstrijd 'mens in beeld' - cursushuiswerk maken en opsturen - zoeken naar uitgever non-fictie, promotie-activiteiten bedenken voor diverse doelgroepen, lijst maken hiervoor Ben bezig een uitgever te zoeken voor non-fictie manuscript dankzij lijst op SO. Vond op internet hulp bij het schrijven van begeleidende brief en synopsis. Maar vraag mij af of synopsis bij non-fictie informatief boek nodig is en zo ja welke format / informatie verwacht wordt. Ik kan zelf wel iets verzinnen maar het zou jammer zijn als het boek hierdoor minder kans maakt. Bezig begeleidende brief te schrijven. Twijfel of ik hulp van internet zal zoeken. Broed op verhaal voor wedstrijd. Cursusmateriaal ligt nog in hoek kamer...
-vandaag begin maken aan wedstrijd 'mens in beeld' -januari schrijfmaand alhier ---> gaat goed, ik leer veel -uitgevers gebookmarkt, ms naar proeflezer -synopsis + begeleidende brief begonnen, ik ga eerst zelf doen, dan eventueel hulp zoeken -cursusmateriaal: ik heb meer zin en inspiratie door januari schrijfmaand -lees essays schrijven -verhaal ingestuurd naar wedstrijd -proeflezen 1 hoofdstuk, bezig, moet vandaag af.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In december niet alles afgekregen, dus dat schuift door naar januari. - inzending voor wedstrijd "sebes" - indien feedback van uitgeverijen: Beyond 1 verbeteren en anders aanmelden bij manuscript beoordeling - Beyond 1 vertalen - Beyond 2 verder schrijven - review 1 schrijven - review 2 schrijven
Vertalen gaat even moeten wachten.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor januari: Schrijfwerk - ms DD: eerste grove versie klaar (5x per week, dus 20x, aan werken) 14/20 - OP: naar de 45 km & 4 periodieke reflecties (start: 27 km, 5x per week aan werken) 37/45 km + 2/4 pr - schrijfboekje 'Bewegend stilstaan' afmaken (21 opdrachten + eindreflectie, start: 17/21) afgerond, heerlijk! - evt. 2 manuscripten naar 1 of 2 uitgeverijen sturen Studie - (aan ms verwante) (jeugd)literatuur lezen (5x per week min. 15-30 minuten, dus 20x) 12/20, 4 boeken + 3 analyses - (aan ms verwante) series kijken (s6 & 7 Friends, 5x per week 2 afl. per dag, start: s6/6) s6, s7, s8/3, 1 mini serie + analyse - evt. verdere analyse Friends: interessantste cliffhangers & afleveringen (+ waarom) noteren interessantste afleveringen genoteerd - evt. (aan ms verwante) films kijken (1 of 2) 7 films

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Succes met dat tentamen Diana!
– manuscript herschrijfplan maken [strong]mee bezig, eerst de structuur schematisch uitwerken[/strong] – twee columns/blogs/verhalen op eigen website plaatsen [strong]een blog geplaatst over Hofwijck gedicht waarop gestemd kan worden[/strong] – inzending wedstrijd Gouden Tijden Zwarte Bladzijden [strong]ingestuurd[/strong] – kijken of ik nog kan dichten, evt inzenden wedstrijden Meander en/of Dichter op Hofwijck [strong]ik kan het nog :) allebei ingstuurd.[/strong] – inzending wedstrijd Esta [strong]overgeslagen[/strong]

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor januari: Schrijfwerk - ms DD: eerste grove versie klaar (5x per week, dus 20x, aan werken) 19/20 - OP: naar de 45 km & 4 periodieke reflecties (start: 27 km, 5x per week aan werken) 40/45 km + 2/4 pr - schrijfboekje 'Bewegend stilstaan' afmaken (21 opdrachten + eindreflectie, start: 17/21) afgerond, heerlijk! - evt. 2 manuscripten naar 1 of 2 uitgeverijen sturen Studie - (aan ms verwante) (jeugd)literatuur lezen (5x per week min. 15-30 minuten, dus 20x) 17/20, 5 boeken + 3 analyses - (aan ms verwante) series kijken (s6 & 7 Friends, 5x per week 2 afl. per dag, start: s6/6) s6, s7, s8/17, 1 mini serie + analyse - evt. verdere analyse Friends: interessantste cliffhangers & afleveringen (+ waarom) noteren - evt. (aan ms verwante) films kijken (1 of 2) 8 films

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-wedstrijd 'mens in beeld' -> over nagedacht, paar zinnen op papier geschreven, moet proeflezerscommentaar verwerken -januari schrijfmaand alhier ---> gaat goed, ik leer veel (nog steeds), bijna afgelopen -uitgevers gebookmarkt, ms naar proeflezer -> raad gekregen het op zinstructuur te laten corrigeren, manuscript is moeite waard nieuw commentaar gekregen, mogelijk in februari herschrijven -synopsis + begeleidende brief begonnen, ik ga eerst zelf doen, dan eventueel hulp zoeken -cursusmateriaal: ik heb meer zin en inspiratie door januari schrijfmaand -> volgende maand -lees essays schrijven -> tweederde driekwart gelezen, geïnspireerd geraakt -verhaal ingestuurd naar wedstrijd -proeflezen 1 hoofdstuk, -> gedaan, feedback versturen - nieuwe wedstrijd -> onderzoek gedaan, boekje komt maar niet per post, bezoek aan Medemblik nodig?