Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor januari 2013?

December is bijna voorbij, tijd voor een nieuw schrijfdoelentopic! Wat zijn je schrijfdoelen voor januari, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Misschien wil je eerst even rustig... - terugblikken op december - terugblikken op 2012 - jaardoelen stellen voor 2013? Iedereen alvast een fantastisch nieuw schrijfjaar gewenst! http://betoverendschrijven.files.wordpress.com/2008/12/judy-koot-schrijfcursus-klein-bruin.jpg?w=300&h=225

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn NaNoWriMo-verhaal is eindelijk af in eerste versie, met 18.535 woorden. Op 3 maanden tijd is dat natuurlijk niks vergeleken met 50K in een maand, maar ik ben toch blij dat het af is :) Denk dat ik morgen maar meteen met herschrijven begin. Ik had een idee voor de wedstrijd "2013 Ik, schrijver" van Schrijverspunt, maar nu staat hij daar niet meer in het lijstje van wedstrijden, weet er iemand wat er aan de hand is? Ben ook al op zoek gegaan naar een andere wedstrijd met deadline in maart maar nog niets interessants tegengekomen. Het idee dat ik had zou nogal wat research vergen, dus daar wacht ik voorlopig even mee tot me duidelijk is of de wedstrijd nu doorgaat of niet. Ook nog een 100-woorden-verhaal geschreven.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor januari: Schrijfwerk - ms DD: eerste grove versie klaar (5x per week, dus 20x, aan werken) 23/20 - OP: naar de 45 km & 4 periodieke reflecties (start: 27 km, 5x per week aan werken) 43/45 km + 3/4 pr - schrijfboekje 'Bewegend stilstaan' afmaken (21 opdrachten + eindreflectie, start: 17/21) afgerond, heerlijk! - evt. 2 manuscripten naar 1 of 2 uitgeverijen sturen Studie - (aan ms verwante) (jeugd)literatuur lezen (5x per week min. 15-30 minuten, dus 20x) 18/20, 5 boeken + 3 analyses - (aan ms verwante) series kijken (s6 & 7 Friends, 5x per week 2 afl. per dag, start: s6/6) s6, s7, s8/21, 1 mini serie + analyse - evt. verdere analyse Friends: interessantste cliffhangers & afleveringen (+ waarom) noteren - evt. (aan ms verwante) films kijken (1 of 2) 9 films - nieuwe boeken uitzoeken en reserveren bij bieb

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- De eerste versie van mijn NaNoWriMo 2012-verhaal afronden en meteen ook overtypen/herschrijven --> volop bezig met herschrijven - Mijn PF verhalenworksopverhaal 2011 nog een laatste keer doorkammen en insturen naar Parelz --> ik vrees dat ik deze weer naar de volgende maand ga moeten doorschuiven, 1/3 gedaan maar de rest komt er gewoon niet meer van naast andere doelen - Wedstrijden: * Oortocht (deadline 15/1) - verhalen uitzoeken en insturen * Literaire Prijs van de stad Wageningen (deadline 11/2) - verhaal schrijven en al beginnen met herschrijven * Schrijverspunt "Ik, schrijver" (deadline 15/3) - een verhaal bedenken, schrijver hoeft nog niet --> verhaal voor Wageningen is bijna af in eerste versie, de wedstrijd van Schrijverspunt lijkt zonder boe of ba te zijn afgelast - Nieuwe verhalen schrijven (enkel eerste versie) van ca. 1200 en 1500 woorden --> ik ga proberen het 1200-woorden verhaal deze maand toch nog te schrijven Daarnaast heb ik me ook nog bezig gehouden met opdrachten voor de schrijfmaand hier op SOL, al blijf ik hopeloos achterlopen

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het loopt voor mijn gevoel nog niet erg lekker deze maand...
Mijn doelen voor januari: - Proefleesstuk doorwerken, voorzien van feedback en terugsturen. - Gedaan - is veel tijd in gaan zitten omdat de schrijver zich niet erg had verdiept in het schrijven van een non-fictie stuk. Hoop dat mijn feedback wordt opgepikt; heb nog geen reactie gehad. - Jaarplanning maken met wedstrijden waar ik aan mee wil doen plus subdoelen voor de twee manuscripten waar ik aan werk. Hierin moet ruimte zitten om feedback van proeflezers te verwerken. - Deels gedaan. Moet de subdoelen voor mijn manuscripten nog definieren, maar ik heb nog een paar dagen.... ;) - Online schrijfcursus uitzoeken en me hiervoor inschrijven. - Gedaan - Minstens 5000 woorden toevoegen aan mijn Nederlandstalige YA-manuscript. - Ik zit bijna op 4000 woorden - was ik me niet van bewust! :) - Boek 1 van mijn Engelstalige trilogie doorwerken en in kaart brengen waar de verhaallijn nog niet doorloopt. Begin maken met de gaten te dichten. - Nog niets aan gedaan - schuif ik door naar de volgende maand
- Verder ben ik aan een Engelstalig kort verhaal begonnen - weet niet of ik dat afkrijg voor de deadline van 31 januari. Zo ja, zal ik hoe dan ook geen tijd hebben om feedback te vragen aan proeflezers. - Zou ook goed zijn om de verhaalideeen op te schrijven die de afgelopen weken in mijn hoofd hebben rondgedwarreld.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wanneer wordt de februari-thread geopend? :D Ik heb vanalles op m'n lijstje te zetten

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een beetje laat, maar hier zijn alsnog mijn schrijfdoelen voor deze maand (niet zo veel i.v.m. naderende schoolexamens) - Proefleesstuk doorwerken (nog 60 pagina's) en feedback leveren - Eerste versie afschrijven voor Write Now 2013 - Kort verhaal ( +/- 5000 woorden) herschrijven
Hm. Het enige waar ik aan toegekomen ben, is het proefleesstuk. Ik heb het uit en heb de belangrijkste feedback gegeven; er is nog een klein aantal dingen waar ik nog naar moet kijken. Ik had besloten het korte verhaal nog even te laten liggen voordat ik het ga herschrijven. Volgende maand ga ik daarmee verder. Ik heb een halve versie voor Write Now, maar ben er niet echt tevreden mee. Jammer. Volgende maand beter. Gelukkig heb ik wel goede cijfers voor m'n SE's :).

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- De eerste versie van mijn NaNoWriMo 2012-verhaal afronden en meteen ook overtypen/herschrijven --> eerste versie af, nog maar een stuk herschreven - Mijn PF verhalenworksopverhaal 2011 nog een laatste keer doorkammen en insturen naar Parelz --> in het begin van de maand ongeveer 1/3 van het verhaal gedaan en dan weer laten liggen - Wedstrijden: * Oortocht (deadline 15/1) - verhalen uitzoeken en insturen --> done * Literaire Prijs van de stad Wageningen (deadline 11/2) - verhaal schrijven en al beginnen met herschrijven --> done * Schrijverspunt "Ik, schrijver" (deadline 15/3) - een verhaal bedenken, schrijver hoeft nog niet --> ik had een idee, maar wedstrijd schijnt afgelast :( - Nieuwe verhalen schrijven (enkel eerste versie) van ca. 1200 en 1500 woorden --> begonnen met het eerste verhaal, maar niet afgeraakt op naar februari ...

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor januari: Schrijfwerk - ms DD: eerste grove versie klaar (5x per week, dus 20x, aan werken) 23/20 - OP: naar de 45 km & 4 periodieke reflecties (start: 27 km, 5x per week aan werken) 43/45 km + 3/4 pr - schrijfboekje 'Bewegend stilstaan' afmaken (21 opdrachten + eindreflectie, start: 17/21) afgerond, heerlijk! - evt. 2 manuscripten naar 1 of 2 uitgeverijen sturen Studie - (aan ms verwante) (jeugd)literatuur lezen (5x per week min. 15-30 minuten, dus 20x) 18/20, 5 boeken + 3 analyses - (aan ms verwante) series kijken (s6 & 7 Friends, 5x per week 2 afl. per dag, start: s6/6) s6, s7, s8/21, 1 mini serie + analyse - evt. verdere analyse Friends: interessantste cliffhangers & afleveringen (+ waarom) noteren - evt. (aan ms verwante) films kijken (1 of 2) 9 films - nieuwe boeken uitzoeken en reserveren bij bieb
Ben heel tevreden: heb de meeste van mijn doelen bereikt of grotendeels bereikt. Ga komende maand ongeveer op dezelfde voet verder.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelukkig heb ik wel goede cijfers voor m'n SE's :).
Ah, da's ook belangrijk. Gefeliciteerd! :)
Pfoeh, late reactie, sorry. Dankje!