Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor oktober 2010?

Ja, hier is ie weer! Het nieuwe doelentopic: Wat zijn je schrijfdoelen voor oktober (evt. met het oog op een groter jaardoel)? Sta eens stil bij de afgelopen maand (voor septembertopic zie: www.schrijvenonline.org/forum/105762): hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Ik herhaal de citaat van augustus omdat hij zo mooi is: 'Great things are not done by impulse, but by a series of small things brought together.' - Vincent van Gogh Geniet van elk stapje dat je zet, veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In september helaas niks gedaan, dus mijn schrijfdoel bij lange na niet gehaald. Ik hoop in oktober mijn manuscript af te hebben, de ruwe versie dan. Vooruitlopend op de doelen. In november en december herschrijven, herlezen, herschrijven en misschien als ik het aandurf laten proeflezen.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop in oktober de tweede versie van mijn manuscript af te hebben zodat het naar de proeflezers kan. Dat zal niet lukken want er is nog veel werk aan maar we gaan toch proberen. En nog twee proeflezers zoeken zodat ik er vijf heb.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen - Mijn NaNo plotten - De columns voor mijn NaNo schrijven (HP is een columniste) - Een paar hoofdstukken van mijn roman afmaken

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste twee weken van oktober zitten erop. Hoe ging afgelopen week? Hebben jullie ervan genoten? Nog spannende plannetjes voor deze week?

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De vlag ging gistermiddag uit: versie 2 van Middelwoud is af. Nu heb ik nog 2 weken om het ms door te lezen, te redigeren en naar de proeflezers te sturen.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd Jeanne! Hier verloopt alles voorspoedig. Het plannen van mijn NaNo-roman loopt nog steeds op schema. De deadline voor de Any Book Award is nog maar eens uitgesteld, dus ik stuur mijn verhaal daarvoor pas eind deze maand in. Ik heb een deel van de opmerkingen van mijn proeflezer verwerkt voor mijn Fantastels-verhaal, maar er zijn een paar dingen waar ik nog over wil nadenken, dus ik laat het weer even rusten en pik het dan volgende week weer op. Ondertussen ga ik proberen het verhaal dat ik op vakantie heb geschreven af te werken, als dat niet op tijd lukt is dat voor de UA.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doel was om twee gedichten te schrijven. Ik heb nu een gedicht geschreven (inclusief tweede versie) en een klein flutgedichtje ter vervuiling van een topic hier (maar die telt niet echt). Dus ik ben halverwege. Ik zit de denken een sonnet te proberen, maar dat is volgens mij wel meteen een lastige.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laatste week van oktober jongens! Hoe gaat ie? Genieten jullie? Nog mooie intenties voor deze week?

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen voor oktober: 1. Ideeën uitwerken voor een schrijfwedstrijd en een eerste versie schrijven. - Daar ben ik ver mee. Dat komt zeker af. 2. Een prentenboekverhaal schrijven voor een schrijfwedstrijd. - Nog niet aan begonnen. Eerlijk gezegd ligt het thema holebi-ouderschap me niet. Maar een goed idee kan zomaar komen. 3. Herschrijven van een bepaald verhaal. Gaat ook lukken. 4. Versie 1 van mijn Picaverhaal schrijven. Ga ik niet doen. Teveel verschillende projecten teglijk werkt niet heb ik deze maand ontdekt.Misschien als de andere verhalen klaar zijn, al wil ik dan al mijn aandacht naar mijn kinderboekenmanuscript laten gaan en niets anders erbij doen. Ik heb een paar dagen geleden de missende schakel voor dat verhaal gevonden en heb zin om het af te gaan maken. :nod: Succes allemaal deze laatste week. Enne ... genieten doe ik zeker.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Buffelen hier: versie 2 omwerken tot versie 3 en nano voorbereiden. gaat goed, maar moet wel opschieten nu.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hmm, matigjes. Ik wil een ms naar een beoordelingsburo sturen. (Nog niet gedaan) Een ander wil ik verder uitwerken en ik wil me gaan voorbereiden op Nanowrimo in november. (Wel gedaan) Verder wil ik nog een ander ms dat nog niet af is, weer eens uitgebreid gaan lezen en kijken of ik ermee verder kanop dit moment of het nog even laat liggen. (Niet gedaan) Ik heb nog een of andere lezing over het schrijven van boeken waar ik heen ga en waar misschien een workshop op volgt. (Gedaan en ik ga inderdaad die workshop doen in januari) Ik ga de komende weken ook tijd besteden aan wat ik precies wil qua werk en hoe ik dat ga aanpakken. (Dit heb ik maar een klein beetje gedaan) En dan zijn er nog de teksten van anderen die zijn blijven liggen om een aantal redenen en die ga ik ook onderhanden nemen vanaf volgende week. (gedeeltelijk gedaan)

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen voor september heb ik op ééntje na gehaald. Mijn oktoberdoelen: - Beslissen met welk ms ik dit jaar beter uit de voeten kan (tussen MG en DJ). Besloten. - Les 4 van de AVI-cursus doen. Vooruitgeschoven. - Beginnetje maken aan een gestreept boekje. Besloten om mee te stoppen, deze gaat de ijskast in. - Mijn verhalen voor de UA weer herschrijven. Verhaal 1 herschreven en weer naar de proeflezers verstuurd (dit moest voor de 29e). Verhaal 2 mag nog even wachten, in december ga ik hier flink in zagen. + Die kinderkookcaféwedstrijd van Ploegsma. Deze kwam erbij. Ik wilde deze maand de synopsis van deel één, van de serie en van de hoofdpersonen af hebben. Dit is gelukt.
Ben redelijk tevreden over het resultaat. Vooral omdat de studie er geen zin in had (o.a. werd er een tentamen met 2,5 maand vervroegd. Dat kreng heb ik vanmorgen heerlijk lopen verstieren).

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
- Voor mij weer het gebruikelijke sonnettenquotum natuurlijk; daarnaast brainstormen over hoe, waar en wanneer mijn verzen onder de mensen te brengen. - Mijn techniek verbeteren. Dit bleek nogal ambitieus. Met het sonnettenquotum loop ik achter. Aan de verbetering van mijn techniek heb ik weinig gedaan. Brainstormen heb ik daarentegen uitgebreid gedaan, o.a. hier op SOL bij het topic 'Wat is Poëzie (voor jou)?' http://www.schrijvenonline.org/forum/106331 Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, maar ik ben ondertussen wel gevraagd als jurylid voor de sonnetwedstrijd van uitgeverij Aquazz en dat ga ik inderdaad doen. Ook ben ik begonnen met het samenstellen van een soort proefbundel en ik heb iemand gevonden die me daarmee wil helpen. Verder heb ik nog een idee gekregen waar ik het hier nog niet over wil hebben. Ik noem het even idee X.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben klaar om aan mijn NaNo-roman te beginnen, ben nu nog wat kleine dingetjes aan het plannen en researchen. Ik heb een tweede verhaal af voor Fantastels (wel geen tijd meer om te laten proeflezen), en heb me ingeschreven op de website.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Artikelen aanbieden aan Kijk, Quest, Bright Gedaan: Kijk - Illustratie promoties (http://www.dachtikhetniet.nl/pivot/entry.php?id=2…) de deur uit Gedaan - Iedere dag minstens een uur schrijven aan één van de langere verhalen uit mijn ideelijst (met kookwekker!) Gefaald, uitgesteld naar Nano :) - Ten minste aan één schrijfwedstrijd mee doen.Ook uitgesteld naar nano - De Snowflake method bestuderen (http://www.advancedfictionwriting.com/art/snowfla…) Gedaan Allemaal wat minder gelukt dan ik had gehoopt, maar je moet hoog mikken om uit te komen waar je wilt toch? Inmiddels wél een baantje in de boekwinkel en verhuisd naar Amsterdam, dus dat is dan weer positief! Elke dag een uurtje schrijven aan een langer verhaal vind ik nog moeilijk, omdat ik zo moeilijk kan zeggen of het op de lange termijn wel de moeite waard is ... Maar goed, daarom ga ik dan ook meedoen met Nano 2010, om die schrijverskwaliteiten eens goed te toetsen! Nu moet ik eigenlijk alleen nog de moed opbrengen om de Kijk te bellen waarom ze nog niet gereageerd hebben ... Wat me wel weer netjes gelukt is, maar dat is geen verrassing, is elke zondag een nieuw verhaaltje schrijven voor Dachtikhetniet.nl. Maar dat is een langlopend doel.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oktober is bijna voorbij maar ik heb me voorgenomen om aan een gedichtenwedstrijd mee te doen "Ode aan Lorca" en mijn eerste originele (niet vertaald) Nederlandse gedicht te schrijven. Het zal erom spannen.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, maar ik ben ondertussen wel gevraagd als jurylid voor de sonnetwedstrijd van uitgeverij Aquazz en dat ga ik inderdaad doen.
Gefeliciteerd! Ik heb inmiddels begrepen dat je van sonetten houd. Ik heb in het verleden een paar geschreven (in het Spaans) en zal in de toekomst we wagen aan een Nederlandse. Het is wel zo vind ik dat de sonet één van de moeilijkste gedichtvorm is die ik ken. Ik neem aan dat de Nederlandse sonet dezelfde karakteristieken heeft als de Italiaanse/Spaanse nl: - 2 kwartetten gevolgd door 2 groepen van 3 verzen met een vast aantal lettergrepen (elf?) en een specifieke rijmstructuur.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zucht, is oktober alweer bijna voorbij :( Van het afronden van mijn doelen is niet zo heel veel terecht gekomen: - perspectiefwisseling verwerken in plotlijn ben ik nog mee bezig en daardoor zijn mijn twee doelen hieronder in de vertraging geschoten: - manuscript herschrijven in nieuwe opzet - doorschrijven met 10K per maand Positieve puntjes om mee te eindigen: de wisseling geeft wel nieuwe inzichten voor het verhaal en ik heb nog tot en met zondag unibrow

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, maar ik ben ondertussen wel gevraagd als jurylid voor de sonnetwedstrijd van uitgeverij Aquazz en dat ga ik inderdaad doen.
Gefeliciteerd! Ik heb inmiddels begrepen dat je van sonetten houd. Ik heb in het verleden een paar geschreven (in het Spaans) en zal in de toekomst we wagen aan een Nederlandse. Het is wel zo vind ik dat de sonet één van de moeilijkste gedichtvorm is die ik ken. Ik neem aan dat de Nederlandse sonet dezelfde karakteristieken heeft als de Italiaanse/Spaanse nl: - 2 kwartetten gevolgd door 2 groepen van 3 verzen met een vast aantal lettergrepen (elf?) en een specifieke rijmstructuur.
Dank je. Sonnetten worden al heel lang geschreven en er zijn dan ook allerhande varianten verzonnen. Voor mij heb je een sonnet als je een gedicht van 14 regels hebt in een jambisch metrum, d.w.z. regels met afwisselend een beklemtoonde en een onbeklemtoonde lettergreep, waarbij iedere regel evenveel beklemtoonde lettergrepen moet hebben. Maar er mogen wel wat kleine afwijkingen in zitten. Wat het rijmschema betreft: daar zijn verschillende mogelijkheden voor. Zie voor verdere info mijn blog www.betjesonnetje.wordpress.com. Sonnetten gelden inderdaad als moeilijk om te schrijven. Ik hoop dat je het nog eens probeert :)!

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doel was deze maand twee gedichten te schrijven, omdat ik ook al twee ideetjes had. Uiteindelijk heb ik een gedicht geschreven waarvoor eind september al wat aan het borrelen was (+nieuwe versie), twee flauwe tussendoor gedichtjes, twee limericks, een heel slecht sonnet en een half 'sonnet'. Voor die laatste wil ik deze week nog de terzetten schrijven.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1. Manuscript 1 opsturen naar uitgeverij(en) 2. Een synopsis maken voor manuscript 2, omdat ik er nu alle kanten mee opzwalk, en eind van de maand op 30.000 woorden komen
Hm. Manuscript 1 moet nu echt dit weekend opgestuurd gaan worden. Ik ben wel iets verder gekomen met manuscript 2, maar laat het even liggen, want ik ben bezig geweest met een opzet voor manuscript 3, en daar wil ik aan gaan nano-en.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1x Afwijzing van ms 1 gehad; een andere pro ingeschakeld voor een second opinion over publiceerbaarheid. Verder heb ik mijn dip aardig ingehaald. 23k erbij geschreven aan ms 2, mede dankzij de herfstvakantie. En wat belangrijker is: ik heb die vermaledijde indeling van de parallelle verhaallijnen in een structuur gekregen. Dat lucht op.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De laatste paar dagen voor oktober: - elke dag een uur OP, verdiepen met oefeningen uit besteld (of ander) schrijfboek - beginnen aan herschrijven T&T - beginnen aan fantasy cursus (deel 2) En bij tijd over evt. - 1e hoofdstuk OS afronden (omzetten in t.t.) en beide versies laten proeflezen - kunstkaarten bestellen voor schrijfoefeningen

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tromgeroffel: versie 3 van Middelwoud is af en verzonden naar diverse proeflezers. Nu kan ik met een gerust hart (alhoewel ben errug zenuwachtig over de mogelijke reacties) aan nano beginnen op 1 november!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Terugkijkend op oktober... Ik heb veel rust moeten nemen en me opnieuw georienteerd op hoe ik verder wil. Veel doelen dus niet gehaald, maar wat ik ervoor terugkreeg, is des te belangrijker. Heb wel iets ingestuurd voor een wedstrijd. Verder meegedaan met een ontzettend leuke schrijfworkshop, die plaatsvond in een museum. Ben met de stof thuis verder gegaan en heb ook een aanverwant schrijfboek besteld, waar ik oefeningen uit doe. En ben weer begonnen aan mijn fantasy cursus, deel 2 is bijna afgerond Dit inspireerde me vervolgens weer om mee te doen met NaNoWriMo volgende maand, die voor mij helemaal in het teken van PLEZIER gaat staan. Kortom, een hele andere kant op dan ik in gedachten had, maar zo is het leven (gelukkig!).

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed om te lezen Judy! En leerzaam. Ik heb zoveel verschillende (schrijf) dingen te doen ,dat het bijna niet meer leuk is en een hobby wel werk lijkt te worden, wat ik absoluut niet wil, want ik heb al een baan. Goed om te lezen hoe anderen er mee omgaan. Enne,... het is nu November, even kijken of eral een nieuwdoelentopic is.