Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

zere polsen

Soms heb ik dagen waarop ik enorm veel inspiratie heb. Dan kan ik echt uren aan een stuk schrijven. Ik heb wel een probleem: mijn polsen beginnen dan zo'n pijn te doen! :o Kent er iemand dit probleem? En heeft er iemand tips, 'fitness' voor de polsen ofzo? :D Ik vrees echter dat de enige remedie gewoon rusten is, maar als je nou juist lekker goed aan het schrijven bent is dit wel lastig.. Wat zou ik dan kunnen doen? Groetjes! Quinn :)

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb al bijna 10 jaar zo'n simpele, zwarte Stokke-stoel als in de post van Tantebetje hierboven en ik zou niet anders meer willen. Maar volgens mij zijn dat soort dingen toch erg persoonlijk, en is het dus moeilijk om ergonomische voorschriften te geven. Ik houd niet van de rechte hoeken van 'gewone' stoelen, daar is mijn lijf echt niet voor gemaakt. En mijn onderrug is eerder te bol dan te hol (ook omgekeerd aan wat veel mensen hebben), en zo'n Stokke-stoel 'werpt' 'm in de goede richting. Op een gewone stoel recht zitten kost mij meer kracht dan op een Stokke. Plus dat het beetje wiebelen lekker is: nooit helemaal statisch. En dus inderdaad de gewenste bungelende armen! De druk op mijn schenen ervaar ik als totaal niet problematisch, ik heb daar zelfs niet aan hoeven wennen ofzo. Desalniettemin ontkom ik er niet aan om ongeveer eens per jaar naar de manueel therapeut te gaan om m'n nek los te laten maken. Anders krijg ik fikse last in m'n schouders, armen en handen. Over laptops: volgens mij hoort daar inmiddels in de gebruiksaanwijzing een waarschuwing bij te zitten over hoe lang je er maximaal op mag werken. Ook in de arbowet zijn daar regels voor. En dat is echt niet voor niets: het zijn ergonomische ondingen. Maar ook daarvoor zal wel gelden dat er mensen zijn die er prima mee uit de voeten kunnen. Ik in elk geval totaal niet - helaas, want ik reis veel met de trein op het moment en ik zou het heerlijk vinden om die tijd schrijvend te kunnen benutten. Op papier gaat dat ook niet, om dezelfde reden: ik moet er veel te 'kromgebogen' voor zitten, en dan krijg ik al heel snel zere nek en schouders. Louise

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan niet anders dan me aansluiten bij Hekate. Al die kunstgrepen en oplossingen. Ik heb er legio uitgeprobeerd, stoelen, steunen, deelbare toetsenborden, idiote muizen. Het enige wat echt hielp was stoppen met klaar voor de start ziktten. Handen boven toetsenbord terwijl ik nog lang niet hoefde te tikken en de muis vasthouden alsof hij er elk moment vandoor kan gaan: dat levert allemaal extra spierspanning op. Niet doen! Zen ...

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan niet anders dan me aansluiten bij Hekate. Al die kunstgrepen en oplossingen. Ik heb er legio uitgeprobeerd, stoelen, steunen, deelbare toetsenborden, idiote muizen. Het enige wat echt hielp was stoppen met klaar voor de start ziktten. Handen boven toetsenbord terwijl ik nog lang niet hoefde te tikken en de muis vasthouden alsof hij er elk moment vandoor kan gaan: dat levert allemaal extra spierspanning op. Niet doen! Zen ...
Als je gespannen wordt van het gebruik van die hulpmiddelen, lijkt het me dat het effect ervan bij voorbaat teniet gedaan wordt. Niet doen dan dus. Ik voor mij, vind het gewoon leuk speelgoed allemaal. En ik ben blij dat ik eindelijk naar hartenlust mag wiebelen - het werd me vroeger altijd verweten, dat ik niet stil bleef zitten. En nu mag het, het schijnt zelfs goed te zijn :thumbsup: . Maar je vindt mij dus ook niet in zo'n ondersteunende ergonomische stoel, als ik het kan vermijden. En trouwens ook niet hangend op de bank - ik vind dat een vreselijk vermoeiende houding.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is in ieder geva goed voor de handel met een prijs van $150. :D Ik heb een toetsenbord van €20 en dat blijft ook nooit op zijn plaats liggen, maar dat zal wel meer aan mij liggen dan aan het toetsenbord.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je maakt stoelen stuk, je toetsenbord ligt niet stil? Volgens mij zit jij gewoon zelf nooit stil....