Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Namen hoofdpersonen

Hallo, Ik ben al heel erg lang op zoek naar een naam voor een hoofdpersoon.. eigenlijk meerdere. Heeft iemand een suggestie? Ik ben eigelijk op zoek naar namen die niet veel voor komen, maar toch wel makkelijk leesbaar zijn [en leuk klinken]. Zowel een jongensnaam als een meisjesnaam. Mag natuurlijk ook iets buitenlands zijn.... een buitenlandse naam. K ben altijd al gek geweest op buienlandse namen. Kan iemand mij hier mee helpen?... alvast bedankt voor het meedenken ;)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maren vind ik voor een meisje wel een mooie naam. Komt niet vaak voor, spreekt makkelijk uit en past denk ik ook wel in de tijd van 1930 :smirk:. Jongensnamen heb ik wat meer moeite mee.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh sorry, ik meende dat je verhaal zich in Rotterdam afspeelde. Een paar minder algemene namen die bij mij naar binnen schieten: Nanne, Ruurd, Deodatius, Jannes, Hannes, Mannus, Remmert en natuurlijk Jan, Piert, Joris en Corneel; zij varen ook. :)
lol ook droog dat je mijn naam noemt =P

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zit nu op 7000 woorden ongeveer en heb nu al twee keer een persoon en andere naam gegeven doen jullie dit ook of blijf je bij je eerst gegeven naam

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begin met een paar letters in te typen, dan maak er iets uitspreekbaars van, en dan laat ik het zo. Het zou voor mij zelf te verwarrend worden als ik een personage van naam laat ruilen, voordat ik klaar ben met het schrijven van een verhaal.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben er steeds snel aan gewend dat het een andere naam is maar inderdaad het is verwarrend om dit steeds te doen

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik jou was, zou ik gewoon met één naam verder schrijven. Je kunt altijd onder je verhaal nog even een andere naam opschrijven om later aan te passen, maar de kans dat je hele verwarrende fouten maakt is nu wel erg groot.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zit nu op 7000 woorden ongeveer en heb nu al twee keer een persoon en andere naam gegeven doen jullie dit ook of blijf je bij je eerst gegeven naam
Ik blijf bijna altijd bij de eerste naam. Alleen wanneer mijn gevoel over een personage verandert is geef ik een andere naam. En alleen in de eerste periode dat ik schreef gaf ik personages heel vaal een andere naam, één personage heette achtereenvolgens Cade - Mata - Mete - en weer Cade, en Cade heet ze nu nog steeds :P

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er kwam bij mij opeens een meisjesnaam naar boven waar ik nog nooit van had gehoord, maar ik vind die naam wel heel erg leuk. Past ook wel goed bij de hoofdpersoon denk ik. De naam is Maresa. Kun je een naam die je 'zelf hebt bedacht' gewoon in je boeken schrijven?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, nu ik het zie... t is niet meer zo orgineel als ik dacht :P Maar dat geeft niet. Ik vind het nog wel een leuke naam. Enne... het past inderdaad bij 'mijn' Maresa :) Dank je Waus ;)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maresa was trouwens ook een plaatsnaam en een voornaam uit de bijbel (uit de tijd tussen Mozes en koning David geloof ik). Dus die naam is al veel eerder bedacht :P Succes met jouw Maresa :nod:

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben wel redelijk thuis in de bijbel moet ik zeggen, maar ik heb het nog nooit gelezen...(of het is mij niet opgevallen) Ik geloof dat ik toch beter onderzoek moet plegen voordat ik iets vraag :$

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahahaha! Je moet gewoon Googlen op de naam. Dan wordt vanzelf wel het een en ander duidelijk. Je schamen hoeft niet :) (Maresa komt ook maar een paar keer voor hoor, helemaal niet zo bekend, dus niet erg dat je dat niet wist, of had je 'm onbewust gelezen en toen floepte ie er opeens uit als voornaam? :) )

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, dat niet echt. Ik was een opzet aan het schrijven voor mijn boeken. Ik zit er namelijk over na te denken om er drie opeenvolgende boeken van te maken. Ik had dus wel een naam voor de hoofdpersoon nodig. Toen schoot mij ineens deze naam te binnen... ik enthousiast en blij dat ik deze keer niet zo lang hoefde na te denken over een naam. Maar ik zal ff googlen... misschien word ik dan ook weer wat wijzer :P

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb even snel gespiekt bij statenvertaling.net en ik zie in de gauwigheid dat deze naam hoofdzakelijk in het geslachtsregister voorkomt... op uitzondering van die plaatsnaam na. Maar die word ook maar één keer genoemd ;)

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar toch weer boeiend genoeg om wél één keer genoemd te worden een een boek van weet ik hoeveel bladzijdes ;)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha! Ja. Ach, hoe het ook zij, Maresa is al een heeeele ouwe naam (2400 jaar ofzo, uitgaande vn de uittocht in 1486 voor christus volgens Herman L. Hoeh) en jij hebt je naam :nod:

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, ik 'ken' die schrijfster die zo heet via een forum. De eerste keer dat ik haar naam zag, vond ik het ook al een mooie naam :) Alleen tot op heden heb ik nog personage gehad waarbij Maresa past. Ik wist niet dat die naam al zo oud was, joh. Ik had er nooit eerder van gehoord. Maar dat wist ik van meer namen eerst niet. De naam Tirza is ook al oud, komt uit de Bijbel.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maresa is inderdaad een mooie naam. Misschien niet zo origineel, maar een (Bijbelse) achtergrond is toch wel leuk!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijnes is lekker Germaans. De naam die ik als tweede naam wil is lekker zelfverzonnen - maar ik wist niet dat het al als voornaam én een achternaam bestond :mad:

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De namen waarmee ik sta ingeschreven bij de burgelijke stand zijn eigenlijk alle 3 vanuit de bijbel. Maar eerlijk gezegd ben ik gewoon vernoemd naar mijn opa&oma.... dus het is niet met opzet gekozen ofzo :P

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voordat ik lid werd bij schrijven online bezocht ik de link van waus en heb daar aparte namen opgezocht (Het meeste tocht voor een fantasy genre) Ik moet zeggen dat dat een hele goede tip was! zo hier een naam : Oriana, Wat vinden jullie hier van? Mijn eigen naam is vernoemd naar de Bosweide van Cyneburg. en nu maar raden hoe ik heet...

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit geld niet dat ik hem niet mooi vind hoor ! ( voor alle meisjes of jongens die zo heten wil ik niet beledigen).