Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Namen hoofdpersonen

Hallo, Ik ben al heel erg lang op zoek naar een naam voor een hoofdpersoon.. eigenlijk meerdere. Heeft iemand een suggestie? Ik ben eigelijk op zoek naar namen die niet veel voor komen, maar toch wel makkelijk leesbaar zijn [en leuk klinken]. Zowel een jongensnaam als een meisjesnaam. Mag natuurlijk ook iets buitenlands zijn.... een buitenlandse naam. K ben altijd al gek geweest op buienlandse namen. Kan iemand mij hier mee helpen?... alvast bedankt voor het meedenken ;)

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja hoor, ik heb weer mijn 'namen-probleem'. Nu niet van voornamen, maar de achternaam. Ik zoek een achternaam die zowel in Nederland als in Engeland een beetje 'bruikbaar' is. Wie wil mij een eindje op weg helpen? Alvast bedankt ;)

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Smit(h)? Ford? Over voornamen: Zelf heb ik heel veel plezier gehad van een voornamenboekje gekocht bij een tweedehands boekenmarkt. Tegenwoodig zijn die boekjes met zowel naam als betekenis nogal schaars in boekhandels, zo is mijn ervaring. Persoonlijk vind ik dat overzichtelijker om naar te kijken dan (via een zoekmachine) op internet.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Over voornamen: Zelf heb ik heel veel plezier gehad van een voornamenboekje gekocht bij een tweedehands boekenmarkt. Tegenwoodig zijn die boekjes met zowel naam als betekenis nogal schaars in boekhandels, zo is mijn ervaring. Persoonlijk vind ik dat overzichtelijker om naar te kijken dan (via een zoekmachine) op internet.
Ja, een namenboek is ook wel erg handig. Soms kijk ik in het namenboek van mn moeder (die heeft ze nog van toen ze een naam moest bedenken voor ons (mijn broertje en zusjes)). Ik vind alleen de verklaring van de namen niet altijd even goed omdat er veel verwezen word naar een andere naam. Uiteindelijk komt er dan nog niets uit. Ik denk dat ik ook eens ga kijken naar zo'n boekje.
Smit(h)? Ford?
Ja, dit kan wel denk ik. Ik moet er nog wel even over nadenken hoor. Het moet wel een beetje in het verhaal passen natuurlijk. Maar nog meer suggesties zijn altijd welkom.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bed, misschien? Een beetje een rare achternaam, maar 't kan wel. Oh, en €line, werk even je eerste quote-tags bij. De lay-out gaat er een beetje verkeerd door. ;)

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het al veranderd Carduelis Bed? Nee, daar ga ik niet echt voor hoor. Laat ik duidelijker zijn: Het moet een beetje gangbaar zijn voor een prins en dokter (de hoofdpersoon is het allebij).

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het al veranderd Carduelis Het moet een beetje gangbaar zijn voor een prins en dokter (de hoofdpersoon is het allebij).
Naam voor een prins => Sugo(af komstig van suiker) Prince( afkomstig van prins) Naam voor een dokter=> Wat Dok (afkomstig van "What's up Dok?) En dan samenvoegen=> Dok Prince Is het wat?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als iemand namen zoekt voor zijn hoofdpersonen, raad ik eens aan om bij grote sportevenementen de uitslagen eens te bekijken. Zie hier de uitslag van de 8km van de zeebodemloop in lelystad: http://zeebodemloop.nl/joomla/index.php?option=co… misschien zitten tussen die 267 deelnemers nog goede namen en kijk anders eens bij de ander uitslagen verder kun je ook aftitelingen van films bekijken, dat zijn ook LIJSTEN met namen!

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt Maryse, maar die lijsten met namen maakt het juist moeilijk om een naam uit te kiezen uit de zovelen. Tom96: jij ook bedankt voor de tip ;)