Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfgroep?

Beste allemaal, Graag zou ik een schrijfgroep beginnen op internet, of in de buurt van Doetinchem. Zelf zou ik eventueel een forum hiervoor op kunnen zetten, dat is geen enkel probleem. Ikzelf ben net 23 jaar geworden en vind het leuk om te schrijven. Momenteel wacht ik op het ontvangen van mijn schrijfcursus 'Korte Verhalen en Romans' van het NTI. Op school heb ik altijd al veel verhalen/opstellen geschreven en heb hier altijd veel plezier in gehad. Graag wil ik dus ook deze hobby oppakken en tips krijgen (en geven voor zover ik kan) van andere schrijvers. De mensen die interesse hebben in de schrijfgroep kunnen hier reageren of mij een persoonlijk bericht sturen. Groetjes, Evelien

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het staat al zo lang open, maar zonder reactie. Dus zal ik de eerste maar wezen ;) Ik zie het wel zitten om me bij een schrijfgroep aan te sluiten, maar dan wel via internet. Ik moet namelijk zeggen dat ik niet echt dicht in de buurt van Doetinchem woon. Ik ben 17. Bezwaar? ;)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik zou ook wel willen. Maar hoop dat ik ook nog met school bezig kan blijven, ook ik wil het via internet regelen. Ik ben ruim 18.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Psyche... Ja, via internet lijkt mij ook een practische oplossing, omdat je dan feedback kunt geven wanneer het jou uitkomt e.d. En jah, ik moet me ook met school gaan bemoeien als mijn lange vakantie weer voorbij is ;)

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lijkt me gezellig! Op het internet zal inderdaad het makkelijkste zijn! Ik zal iets gaan opzetten! :D Leeftijd maakt mij niets uit hoor!

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn! Lijkt jij ook wel gezellig. Ik zie het te zijner tijd wel... Hou je ons op de hoogte hoever je er mee bent?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Evelien, Heb je veel van de cursus geleerd? Zelf doe ik ook een schrijfcursus, bevalt prima. Maar jij bent al een behoorlijk tijdje bezig, hoe denk je dat te gaan doen zo'n schrijfgroep? Klinkt interessant.. Succes ermee en laat maar weten als je nog iemand zoekt, Groet Tanja

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben nog niet begonnen met de cursus, ik ontvang het lesmateriaal waarschijnlijk volgende week. Ik kan er dus nog niets over zeggen helaas! Je bent van harte welkom hoor!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als er nog plek is zou ik ook graag van de partij zijn. Ook ik ben 18, dat wordt dus een jonge schrijfgroep ;-)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Al een tijdje ben ik op zoek naar een schrijfgroep die nog plek heeft voor een extra lid. Als er nog plek is, wil ik me dan ook zeker aanmelden voor de schrijfgroep via internet. Ik schrijf nu sinds een paar maanden en ik ben begonnen met een cursus 'Verhalen Schrijven' van Studieplan. Het is een dikke map met veel oefeningen die tot nog toe erg goed te doen zijn. Erg ver ben ik echter nog niet gevorderd! Het nadeel van deze volledige thuisstudie is het gebrek aan feedback. Helaas kan ik hier ook niet alles plaatsen, heb ik dus ook nog niet gedaan, en een schrijfgroep zou dan ook zeker uitkomst bieden. Met mijn leeftijd haal ik de gemiddelde leeftijd wel omhoog, maar dat mag de pret zeker niet gaan drukken. Het gaat om het schrijven zelf en dan lijkt leeftijd in mijn ogen geen rol te spelen. Het lijkt me echt leuk om via de schrijfgroep mijn 'kunsten' en die van de andere leden op een hoger niveau te krijgen. Al doende leert men en als dat eventueel gepaard kan gaan met veel lol, sla je twee vliegen in één klap.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja hoor! Er is nog plaats! Leeftijd maakt niet uit hoor! Ik ben inmiddels bezig met het opzetten van het forum. Het is nog erg leeg, maar weet niet precies welke onderwerpen ik er in ga zetten. Dit kunnen we eventueel op ons forum ook nog bedenken. Heeft iemand een idee voor een naam van de schrijfgroep? De link naar het forum zal ik jullie in een persoonlijk bericht sturen!

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eline, omdat jij de eerste was die reageerde op het topic terwijl die best lang open stond.
Ach jah.. één iemand moet toch de eerste zijn ;) Evelientjeh... ik heb echt geen idee voor een naam. Daar moet ik altijd lang over nadenken voordat ik iets verzonnen heb... dat gaat niet zo snel dus.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Feronia, hoe bevalt die thuisstudie je? Ik heb namelijk de thuisstudie schrijven gedaan van de loi (doe van 4 maanden), maar nu wil ik weer een nieuwe gaan volgen. En die jij volgt is volgens mij best betaalbaar? Wat zijn je ervaringen? Wat voor soort opdracht krijg je? Sorry dat ik deze vraag in deze topic stel. :o Even misschien een domme vraag: wat voor dingen doen een schrijfclubje? Laat je elkaar je werk lezen? Of geven jullie elkaar opdrachten? Want het lijkt me best leuk om ook mee te doen. Als dat kan en mag? Ben zelf 21 lentes jong.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi FlowerBombGirl, Ja, de thuisstudie bevalt zeker en is tot nog toe goed opgebouwd. Een map met veel theorie en voorbeelden, waarna je aan het werk gezet wordt. Het boekwerk, of eigenlijk de map, bevat veertig hoofdstukken waarin echt zo'n beetje alles wel aan bod lijkt te komen. Als je wilt kan ik je wel een hoofdstukindeling geven. Misschien dat je dan in één oogopslag kunt zien of hetgeen je zoekt in deze cursus behandeld wordt. Zelf kijk ik nog naar de studie 'Journalistiek en nieuwe media' van de LOI. Het blijft een kleine wens om deze te volgen, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Oeps, ik ga nu ook off-topic, maar het is voor een goed doel ;) ON-topic @Evelientjeh Bedankt, dat ik nog mee kan doen en ik wacht met spanning de 'echte' start af. Mocht je nog hulp nodig hebben, moet je het maar even zeggen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Feronia, als je dat zou willen doen, zou ik dat echt tof vinden. Ik heb nl al een cursus schrijven gevolgt, dus ik ben een beetje bang dat het elkaar erg veel overlapt! @Evelientjeh mag ik er ook nog bij? of heb je al te veel mensen?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@FlowerBombGirl Mijn msn-adres staat onder mijn gegevens. Als je online bent of komt, stuur ik de indeling gelijk naar je toe. on-topic Ik kan bijna niet wachten tot we echt gaan beginnen met de schrijfgroep. Een aantal stukken, onderwerpen en vragen zitten al in mijn hoofd, maar ik spaar ze nog even op.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja hoor! Jullie kunnen er ook nog bij! Gezellig! Ik ga morgen verder met het forum indelen. vandaag is mijn moeder namelijk jarig, heeft ze liever niet dat ik achter de computer zit de hele dag. Ik zal er morgen nog niet zoveel opzetten, dan kunnen we samen beetje bij beetje bedenken wat er op het forum moet komen te staan!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja hoor! Jullie kunnen er ook nog bij! Gezellig! Ik ga morgen verder met het forum indelen. vandaag is mijn moeder namelijk jarig, heeft ze liever niet dat ik achter de computer zit de hele dag. Ik zal er morgen nog niet zoveel opzetten, dan kunnen we samen beetje bij beetje bedenken wat er op het forum moet komen te staan!
Gefeliciteerd met je moeder Evelientjeh!!

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Feronia Soms mis ik ook wel feedback. Of beter, ik twijfel over de feedback. Misschien kan hier een onderwerp van gemaakt worden, dat we gewoon eerlijk durven zijn. Ben benieuwd!

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt me vrij logisch dat je eerlijk bent. Wie heeft er uiteindelijk wat aan als je niet eerlijk bent? Niemand heeft er profijt van. Ik ben nu ook al aardig aan feedback toe. Ik loop op dit moment gewoon vast. Het wil niet meer echt lukken. Dus ik wacht nog ff geduldig tot Evelien klaar is met het forum.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mij lijkt zo' n schrijfgroep me ook wel leuk :) Ik ben trouwens 22 volgens mijn paspoort, maar in mijn hoofd ben ik 16 :p

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik moet alleen wel vermelden dat ik geen msn of hyves heb alleen maar hotmail, dat ik nog wel moeite heb met de grammatica en vooral punten en komma's, (soms dan). Dat ik ook echt de tijd moet nemen voor school, maar is dat een probleem of niet? Misschien kan ik regelen dat ik hyves krijg?, en een boek over de Nederlandse taal koop ik binnekort toch wel. En een schrijf groep is toch ook iets waar je meer van gaat leren? ik hoor graag je reactie.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste allemaal, Ook ik zou heel graag deelnemen in een schrijfgroep. Ik weet niet of deze groep al vol is, uit hoeveel mensen ze bestaat en welke ideeen er inmiddels naar voren zijn gebracht. In ieder geval breng ik de nodige schrijf- en redigeerervaring mee. Ik hoor wel als er nog ruimte is, als jullie tenminste geen bezwaar hebben tegen iemand van 32 jaar oud. Het lijkt me leuk om elkaar stukken te lezen te redigeren, en te becommentarieren (sorry voor het ontbreken van de trema's), om zo van elkaar te leren en in de toekomst hopelijk iets te publiceren. Ook voor dat laatste heb ik een paar ingangen. Is er al een forum? Waar kan ik terecht? Ik hoor graag van iemand wat informatie. Groeten!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja ik ben ook wel benieuwd hoe het staat met dat forum evelientjeh! En als je er nog hulp bij nodig hebt moet je het maar laten weten, ik heb weleens vaker een forum gemaakt. Nog een paar dingen die moeten gebeuren: lijstje van leden (zijn er al een hoop!) duidelijke regels opstellen

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is er een lijst met mailadressen, dat werkt volgens mij een stuk beter en sneller. Heeft *Evelientjeh* ze? Wat is haar mailadres, dan sturen we haar een reminder. Hebben jullie trouwens een weblog? Allez, genoeg vragen dus. Maar: laten we beginnen!