Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfgroep?

Beste allemaal, Graag zou ik een schrijfgroep beginnen op internet, of in de buurt van Doetinchem. Zelf zou ik eventueel een forum hiervoor op kunnen zetten, dat is geen enkel probleem. Ikzelf ben net 23 jaar geworden en vind het leuk om te schrijven. Momenteel wacht ik op het ontvangen van mijn schrijfcursus 'Korte Verhalen en Romans' van het NTI. Op school heb ik altijd al veel verhalen/opstellen geschreven en heb hier altijd veel plezier in gehad. Graag wil ik dus ook deze hobby oppakken en tips krijgen (en geven voor zover ik kan) van andere schrijvers. De mensen die interesse hebben in de schrijfgroep kunnen hier reageren of mij een persoonlijk bericht sturen. Groetjes, Evelien

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waus: Ik ben nog alle ideeen aan het verzamelen, want ik ben het nog niet helemaal met het idee van een forum eens. Heb jij suggesties? Wil je ook meedoen?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou wel mee willen doen, gezellig met zijn allen schrijven. Zou dat kunnen? En de suggestie die ik heb: met zijn allen een verhaal schrijven, en als het af is herschrijven en naar een uitgever sturen? xD

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, Waus :lol: Het is inderdaad een idee. Het werkt, denk ik, alleen in zn nadeel dat we dan weer met zoveel zijn. Je krijgt dan heel veel verschillende soorten schrijfstylen door elkaar, wat het verhaal niet mooier zal maken. Oké, daar is de feedback en het herschrijven voor. Maar kies maar eens een middenweg van schrijfstyle uit een stuk of tien verschillenden. Ja hoor, jij kan er ook nog bij ;)

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Okee, leuk :) nu alleen nog een inlognaam kiezen. Ik weet er maar geen te bedenken... en degene die ik had gekozen is 10 tekens te lang :(

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien is het leuk om met thema's te werken. Bijvoorbeeld in de maand van het spannende boek, mag je alleen maar spannende verhalen plaatsen, in de kinderboekenweek alleen maar verhalen voor kinderen (bijv. in de vorm van poëzie), in de boekenweek alleen maar literatuur (bijv. over reizen) en tijdens de kerst alleen maar kerstverhalen. Zo kunnen we vaardig worden in meerdere genres, of, omdat je wel in een bepaald genre moet schrijven, kom je er achter dat je heel goed bent in het schrijven van kookboeken of in het schrijven van autobiografiën ipv, dat je het alleen bij het schrijven van kinderboeken of thrillers houd. En dan bij elk thema een stukje theorie, zodat je er ook nog wat van opsteekt. Dus: werken met thema's zodat je weet welk genre het beste bij je past.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dat klinkt leuk, FS dan kunnen we in de andere maanden/ weken dat er niet iest met boeken/schrijven is met opdrachten werken?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb me inmiddels aangemeld! We kunnen ook een keer een van de oefeningen doen die op deze site staat.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een heel leuk idee. Misschien kunnen we het idee van Waus en FS combineren. Van die verhalen per thema een boekje maken. Maar de ideeen kunnen inmiddels gepost worden op het forum, zodat het ook een beetje overzichtelijk blijft. Ik kan namelijk de openingstopic niet bijwerken omdat die van Evelientje is. Waus: Je kunt toch ook dezelfde naam nemen als die je hier op het forum hebt? Of je moet deze naam zat zijn en iets anders willen ;)

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee geen boekje! Ik wil gewoon lekker schrijven zonder competitie. Ik ben nog maar een beginner en mijn niveau is m.i. nog niet hoog genoeg om al in een boek te zetten, of ik moet goede proeflezers hebben.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Four Seasons, wees niet bang. Je bent niet als enige een beginner. Ik schrijf ook nog maar sinds februari dit jaar, en mijn werk telt nog geen 3000 woorden (alle verhalen bij elkaar opgeteld). En daarnaast: het is een suggestie. Suggesties hoeven niet altijd uitgevoerd te worden, toch?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een naam :) niet schrikken van de volledige... IA zijn de initialen. Is het niet handig om de schrijfgroep besloten te houden, alleen voor de leden die Eline heeft goedgekeurd? Nu kan iedere gek zomaar alles zien, en daar zit ik eerlijk gezegd niet zo op te wachten.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eliesje, er stond eerst ook nog niet op. Moet je niet eerst inloggen of stel ik nu een hele domme vraag? Als het goed is staat er één post, bij 'Leden'.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik het goed heb gedaan, is het gelukt ;) waus. Ik heb ervoor gekozen dat de gebruikers eerst goedgekeurd moeten worden door de beheerder. Om er een besloten forum van te maken, moet ik nog uitpuzzelen. Ik ga nu ff jullie berichtjes lezen.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waus: ik heb echt heel goed gekeken, maar ik weet niet hoe ik het voor mekaar moet krijgen. Weet jij, of iemand anders, hoe dat moet?

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als de beheerder eerst alle gebruikers goed moet keuren is het forum al besloten. Tenminste, wanneer je ingelogd moet zijn om de onderwerpen te bekijken.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoefde niet goedgekeurd te worden, ik kon het allemaal zelf doen, dus volgens mij is het niet besloten??

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eliesje, klopt ;) Toen was dat nog niet zo, maar ik heb het inmiddels aangepast. Manyang: Je kunt nog wel alles lezen als je niet ingelogd ben, en ik geloof dat dat juist de bedoeling is. Als je niet ingelogd bent, kun je ook de topics niet lezen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Pfft, het is al wel een aantal jaren geleden dat ik me met zoiets bezig heb gehouden. Volgens mij kun je het doen door bij de verschillende gebruikersniveau's zoals mod en beheerder, een groep members/leden toe te voegen. Dan kun je daarna de verschillende forumonderdelen een bepaald toegangsniveau toewijzen, waaronder dus members/leden. Maar het zou ook kunnen dat fora inmiddels totaal anders werken natuurlijk. In ieder geval kan ik op dit moment alles lezen zonder een account te maken.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was ooit Admin van de leescirkel, daar had ik het kunnen weten... maar dat ben ik niet meer. Geen idee dus. Succes met uitzoeken :) het forum werkt in ieder geval! EDIT: de gebruikerslijst kan je niet zien als je niet ingelogd bent. Dat is al goed :)