Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor april 2011?

Maart zit er bijna op, tijd voor een nieuw topic: Wat zijn je schrijfdoelen (of intenties) voor april, evt. met het oog op een groter jaardoel? Sta ook eens stil bij de afgelopen maand: hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je nu anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Citaat van de maand: 'Ik schrijf als ik inspiratie heb en ik zorg ervoor dat ik iedere ochtend om 9 uur inspiratie heb.' - Peter de Vries, Amerikaans auteur (1910-1993) Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je maakt me wel nieuwsgierig, Hekate. Waarom moest je zoveel woorden overtypen (het klinkt zo typemachineachtig)? Mijn aprildoel is hetzelfde als het doel van maart: doortikken aan mijn pastelverhaal. Ik heb toegezegd om begin mei een nieuwe versie naar de uitgever te sturen met minimaal 85000 woorden (en dat betekent dat er dus minimaal 15000 bij moeten komen. Gelukkig heb ik de laatste week van april en begin mei vrij en dat betekent veel schrijfuren.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Omdat ik eerst zoveel woorden met de hand geschreven had, lijkt me logisch? Is meteen een grondige eerste herschrijfronde, hoewel ik in de structuur nog niets veranderd heb. En op een computer typ je toch ook?

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben een beetje laat met het maken van een april-plan. Maar hier is ie dan toch: - informatieve deel "Jasper" (jeugdboek) afmaken - begin maken met illustraties "Jasper" - opzet verhaal VF Daarbij laat ik het even. Ik zie een beetje op tegen het eerste punt, dus daar gaat veel tijd in zitten.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zucht... Het gaat heel langzaam met de woorden. De beginscènes worden wel al beter, maar het is het toch niet helemaal. Ik ben er achter dat ik meer research moet doen, dat is één. Twee is dat mijn zinnen allemaal op elkaar lijken, en dat is nogal frustrerend. Mijn stijl gaat achteruit, maar komt dat nu omdat ik niet precies weet waar ik heen wil met mijn scènes, of moet ik mijn Word Paining boek er weer eens bij pakken? Ach, ieder woord is er weer één... en het is bijna 'end of term' op school, dus ook druk. Ik heb gewoon vakantie nodig! :D

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na deze vrije 24 uur gaan we maar is aan de volgende doelen werken: - de kaap van 25.000 halen op mijn manuscript - PF verhaal perfectioneren - ...
+ minstens 5000 woorden schrijven voor mijn nieuwe fantasy verhaal (misschien voor UA 2012)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Een verhaal opzetten voor JFP. - Verder met mijn tweede manuscript. Ik stel het verdergaan met het manuscript steeds uit. Op slinkse wijze overigens, door bijvoorbeeld ineens weer voor een wedstrijd een verhaal te schrijven. Of door te twijfelen of dat ik toch niet beter met dat andere manuscript verder kan gaan. Of toch met dat jeugdverhaal... :\\

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Herkenbaar Via Mijn schrijfdoel voor april: Eindelijk mijn manuscript afronden. Herschrijven heb ik inmiddels ontelbare keren gedaan, alleen het slot is nog steeds hangende. Het zit wel in mijn hoofd en deels staat het op papier, maar ik laat me ook veel te veel afleiden door ERRUG interessante dingen. SOG noemen ze dat toch? :confused: :D

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe staat het bij iedereen, met meer dan een week april achter de rug? Ik ben bezig geweest met het herschrijven van mijn roman en 4 kortverhalen (3 voor de bundel, en één ahv het juryrapport van Fantastels, al denk ik er nu aan dat toch ook voor de bundel te gebruiken ipv een ander verhaal). Niks afgewerkt, maar wel vordering gemaakt. Op weg naar het PF-boekenbal heb ik een schema gemaakt en een beginnetje geschreven voor een PHP-verhaal, maar daar werk ik waarschijnlijk pas in mei aan verder.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het PF verhaal is gelukt, manuscript alles behalve en bij het andere fantasy verhaal schiet het goed op.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- informatieve deel "Jasper" (jeugdboek) afmaken - begin maken met illustraties "Jasper" - opzet verhaal VF
Ha, ik zie de term "schrijfontwijkend gedrag" en dat past goed bij de dip die ik nu heb. Het informatieve deel schiet niet op. Heb er vandaag toch maar weer mijn tanden in gezet. Het is emotioneel zwaar en praktisch gezien lastig. De illustraties laat ik deze maand zitten. Opzet voor de VF lukt nog niet. Heb verschillende verhaal-ideeën. Maar "het" idee is er nog niet. De rest van de maand ga ik vooral bezig met punt 1 en ik heb mijn thriller afgestoft en ben daar stukken van aan het herschrijven die slecht geschreven zijn. Daarna hoop ik wat meters te kunnen maken. Ik heb afgelopen week trouwens wel een tussendoortje gedaan: een kort verhaal geschreven en ingestuurd n.a.v. een oproep hier, voor een bundel over "vreugdeloze seks". Dat was erg leuk om te doen. Verder een zeer kort verhaal ingestuurd naar de Piet Paaltjenswedstrijd, maar dat verhaal had ik nog liggen.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar is deels gelukt, vond het wel mooi ;) Voor april wellicht weer iets te ambitieus, maar proberen kan geen kwaad: - AVI-cursus eindelijk eens afmaken. Heeft de hoogste prioriteit. Ben er mee bezig nu. Gaat wel lekker. Wel de hele boel omgooien. - Verder met de draft van een JFP-verhaal. Nog niets aan gedaan. - Voor een ander JFP-verhaal het schema opzetten. Half gedaan. - Verder met de workshop. Mee bezig. Brainstormen met denkpartner. - Brainstormen met iemand over verhalen in het algemeen. Nog niet gedaan. Kwestie van een middag plannen dat we allebei kunnen. - Actief proeflezen op de Leesproeverij. Momenteel is het daar rustig, dus kan er niet veel aan veranderen. - Een ander kortverhaal afmaken in zijn draft. Moet nog enkel alle stukjes vanuit een bepaald karakter. Paar duizend woorden nog, hooguit. Ik hoop dat het gaat lukken. Pas in mei heb ik weer tentamens, dus dat is in ieder geval mooi meegenomen.
Over Piet Paaltjens gesproken... Daar moet ik ook nog voor aan de slag. Het verhaal ligt er echter al (mislukt FSB'tje) en ik heb al een deel herschreven, dus dat komt wel. Wellicht ook nog deze maand. Mooi dat het verder wel goed gaat bij iedereen. Ok, er zijn altijd dingetjes die niet willen, maar overall klinkt het goed.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik blijk in ieder geval niet de enige met een dip te zijn :) Toch heb ik dit weekend eindelijk een scene afgeschreven waarmee ik eerder worstelde, en een begin gemaakt met een scène waarbij ik eerst niet wist hoe ik het aan wilde pakken. Ik zeg steeds tegen mezelf dat het maar een eerste versie is en dat het niet perfect hoeft te zijn, want anders schiet het helemaal niet op. In ieder geval is de paasvakantie in zicht...

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn dip is inmiddels voorbij. :) Gisteren goed opgeschoten met de kaders voor "Jasper". Ook een stuk van "Esmee" herschreven. Lekker om weer even zo constructief bezig te zijn.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan zeggen dat ik na een evaluatie aardig op de goede richting ben. De leefregel zoals genoemd die begint in zijn ruwe vorm zichtbaar te worden. Dat geeft rust en is mooi. Vanavond heb ik weer het nodige op papier gezet. Op de één of andere manier heb ik ook weer wat liedteksten geschreven. Mijn doelen voor mei worden ook al een beetje duidelijk. Kortom, het schijnt een leuke tijd te worden op het gebied van mijn schrijfleven.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn dip lijkt ook voorbij te gaan. Ik produceer geen briljante schrijfsels, maar het juiste gevoel (wat het ook moge zijn) is terug en de (herschreven) beginscènes beginnen langzaam wat meer vorm aan te nemen. :)

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Schrijfwijf, Vreemdeling en AndreaClimbing: Mooi :) @ de rest: hoe gaat het daar? Ik heb nu zo over de helft van de maand al een aantal dingen die ik kan afvinken. V staat voor VOLDAAN. Bij een - staat de status erachter. S staat voor SCHRAPPEN. Ook heb ik extra doelen nog gesteld. Zie onderaan. - AVI-cursus eindelijk eens afmaken. Ligt eerst nog even bij twee mensen. Na hun proeflezing kan ik herschrijven en dan gaat het op de mail en heb ik de cursus af ;) V Verder met de draft van een JFP-verhaal. V Voor een ander JFP-verhaal het schema opzetten. - Verder met de workshop. Mee bezig. Brainstormen met denkpartner. Kan nooit voor het einde van de maand worden afgevinkt, daar de opdrachten elkaar gewoon opvolgen. - Brainstormen met iemand over verhalen in het algemeen. Nog niet gedaan. S Actief proeflezen op de Leesproeverij. 't Is daar rustig. Kan er dus niks mee. Dit doel vervalt wel. Is een beetje zinloos zo ;) S Een ander kortverhaal afmaken in zijn draft. Personage wil nu niet luisteren. Leg het even voor een paar weken tot maanden weg. Extra doelen: V Draft schrijven voor de nieuwe PF-themawedstrijd. V Herschreven verhaal opsturen naar de Piet Paaltjenswedstrijd. 4×V, 2×S en ben nog met drie doelen bezig.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Een verhaal opzetten voor JFP. - Verder met mijn tweede manuscript. Ik stel het verdergaan met het manuscript steeds uit. Op slinkse wijze overigens, door bijvoorbeeld ineens weer voor een wedstrijd een verhaal te schrijven. Of door te twijfelen of dat ik toch niet beter met dat andere manuscript verder kan gaan. Of toch met dat jeugdverhaal... :\\
Nog niets gedaan met bovenstaande punten. Wel voor de Piet Paaltjenswedstrijd iets ingestuurd, een zomerverhaal naar de Margriet verzonden en zelfs een gedicht voor een plaatselijke wedstrijd... :\\

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na lang denken, wikken en wegen, heb ik besloten te beginnen met de eerste versie van een verhaal dat dicht bij me ligt. Ik heb al een redelijk uitgewerkt plan voor het verhaal - dat schreef ik een paar maanden geleden - en na het lezen van de boekpresentatie van Ceridwen (http://www.schrijvenonline.org/forum/13561) vond ik de moed om aan dit verhaal te beginnen. :nod: :thumbsup: Verder schrijf ik aan niets anders. :-)

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
April is nog niet voorbij gelukkig want ik heb nog heel wat te doen. Maar ik kan hier trots vermelden dat Middelwoud inmiddels tien hoofdstukken plus proloog herschreven is (voor de derde keer) en zoals ik het nu heb gepland moet ik nog zeven hoofdstukken doen. Met een Paasweekend erbij moet dat lukken! Zou mooi zijn...

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie dat het lekker gaat met de meesten! Ben zelf net terug van twee weken vakantie (zonder internet, heerlijk!) en heb, naast gerelaxed, nog flink aan mijn manuscript gewerkt. Mijn aprildoel was om hem af te ronden zodat hij aan het einde van de maand naar proeflezers kon, en ik zit mooi op schema. Als verrassing kreeg ik in de vakantie ook nog een goed idee voor een nieuw manuscript... Ik ben tevreden! :) En hoe gaat het met de rest?

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tot vandaag twijfelde ik nog of ik zou gaan herschrijven of niet, maar ik besef nu dat het daar nog net iets te vroeg voor is. Toch nog maar even wat afstand nemen van dat andere MS. Ik ga dus eerst maar eens beginnen aan een nieuw manuscript. Er zitten al stukjes van in mijn hoofd, maar nu nog alle plaatjes bij elkaar puzzelen, de wereld wat meer vorm geven, en natuurlijk mijn personages niet vergeten! Ik verwacht niet dat alles op poten gaat staan tegen eind april, maar ik ben al blij dat ik dit nieuwe manuscript mijn onverdeelde aandacht kan gaan geven. :D

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De afgelopen week heb ik slechts op twee verhalen gefocust: Het eerste deel (dat eerste hoofdstuk is inmiddels opgedeeld in drie hoofdstukken) van mijn roman en een lang kortverhaal (of een korte novelle? hoe noem je een verhaal van 15.000 woorden?) voor mijn verhalenbundel. Dat laatste vordert erg traag, soms ben ik een uur bezig om vijf woorden te schrappen of erbij te schrijven. Het eerste gaat een stuk gemakkelijker. Ik ga in ieder geval deze week ook nog uitsluitend met deze twee verder, de laatste week van april zie ik dan nog wel of er nog andere verhalen bij kunnen.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het PF verhaal is gelukt, manuscript alles behalve en bij het andere fantasy verhaal schiet het goed op.
Mijn manuscript lijkt een vervlogen idee te zijn, ik zit compleet vast, net hetzelfde met het fantasy verhaal.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doel voor deze maand was en is om me meer met schrijven bezig te houden. Vandaar dat ik een paar van mijn klasgenoten gevraagd heb gewoon willekeurige woorden te bedenken (via MSN). Ze kwamen tot 30 inventieve woorden, van Grimmige Weerwolf tot Potlodenmarmelade (als dat een woord is). Met deze woorden heb ik een verhaal geschreven van 1086 woorden waarin ik mijn inspiratie weer even de vrije loop kon laten (of hoe zeg je dat). Dit vond ik een fijne methode om nog eens wat te oefenen met het schrijven van fantasy, misschien is het een goed idee om vaker te doen, met meer woorden...