Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor april 2011?

Maart zit er bijna op, tijd voor een nieuw topic: Wat zijn je schrijfdoelen (of intenties) voor april, evt. met het oog op een groter jaardoel? Sta ook eens stil bij de afgelopen maand: hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je nu anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Citaat van de maand: 'Ik schrijf als ik inspiratie heb en ik zorg ervoor dat ik iedere ochtend om 9 uur inspiratie heb.' - Peter de Vries, Amerikaans auteur (1910-1993) Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het schrijven aan mijn nieuwe verhaal gaat goed. :thumbsup: Het kostte even tijd om een eerste alinea te vinden waar ik een goed gevoel over had. Die is er na wat heen en weer geprobeer gekomen, en ik ben inmiddels lekker op weg. @Judy Wat een lekker productieve vakantie was dat.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat was het zeker, Madelief :) Derde week van april zit er alweer op... Hoe gaat het met iedereen? Wat zijn jullie plannen voor de laatste week?

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet nog drie doelen: - AVI-cursus eindelijk eens afmaken. Ligt nog bij de proeflezers (eentje was me vergeten :crybaby: ). Heb wel ook een derde ingeschakeld en daar heb ik al bericht van. Hoop van de andere twee begin volgende week wat te horen, dan kan ik het deze maand nog opsturen. - Verder met de workshop. Mee bezig. Vandaag komt de voorlaatste opdracht erop. Dan volgende week feedback ontvangen, het aanpassen en het verhaal in mei uitschrijven. - Brainstormen met iemand over verhalen in het algemeen. Schuif ik door naar volgende maand. Wat ik echt komende week wil gaan doen is de snowflakemethode bij een ander MS-idee. Ik heb eerder dit jaar helaas het verkeerde MS gekozen. Die voelt nu niet goed. Mijn hart ligt bij het andere. Dat MS spookt continu door mijn hoofd en niet het andere, dus prima, ga ik daar toch mee aan de gang? Jij, Judy? En de rest?

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het schiet op. Nog één scène afschrijven (hopelijk lukt dat vandaag) en dan de eerste 10.000 woorden kritisch doorlezen en waar nodig verbeteren. Dat moet lukken voor a.s. donderdag (begin v.d. cursus). @Mijre: wat voor workshop is dat? (van "verder met de workshop")

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@AndreaClimbing: de opdrachtenworkshop (gratis, dit jaar op 1 feb gestart) op het forum van Pure Fantasy. Erg leuk. In mei is die afgelopen en dan doe ik mee met de verhaalworkshop (die kost wel geld) van juni t/m november. Maar volgend jaar zullen ze - als het goed is - allebei weer gehouden worden :) Alvast succes en veel plezier met jouw cursus :) O, ja, verder wil ik ook nog proeflezen. Heb al wat beloftes aan mensen gedaan voor komende week en heb nog wat liggen. En tja, van proeflezen wordt mijn schrijven beter, dus dat is ook wel een schrijfdoel, niet?

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het PF verhaal is gelukt, manuscript alles behalve en bij het andere fantasy verhaal schiet het goed op.
Mijn manuscript lijkt een vervlogen idee te zijn, ik zit compleet vast, net hetzelfde met het fantasy verhaal.
Wel ik zat goed vast met beide dus besloot ik maar om ze te combineren. Dat gaat best vlot. Deze week ga ik nog proberen om het tweede hoofdstuk af te werken, misschien al aan hoofdstuk drie beginnen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga verder met mijn manuscript. Wil het deze week afronden, zodat het in het weekend naar twee proeflezers kan. En met de anderen, hoe gaat het met jullie?

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn manuscripten (ik kan er geen kiezen dus werk aan alle drie) vorderen met kleine stapjes. In dit tempo duurt het echt nog 20 jaar voor ze af zijn xD Ben ook begonnen aan verhaal voor PHP, zit al op +/- 3000 woorden. Ik heb er wel een goed gevoel over :)

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
- AVI-cursus eindelijk eens afmaken. DONE! Net verzonden :D Ik vind april een geslaagde maand. :) Hoe gaat het bij de rest? Nog maar 1.5 dag (en nog maar 0.5 als je morgen vrij wilt zijn).

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zet nog een laatste schrijfdoel voor april: Mijn bureau eens goed opruimen voor morgen, zodat ik een begin kan maken aan een nieuw MS!

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zit hier met de tong op de schoenen te tikken, maar ga mijn aprildoel niet halen. Dan maar als meidoel: Middelwoud versie 3 afmaken!

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben een beetje laat met het maken van een april-plan. Maar hier is ie dan toch: - informatieve deel "Jasper" (jeugdboek) afmaken - begin maken met illustraties "Jasper" - opzet verhaal VF Daarbij laat ik het even. Ik zie een beetje op tegen het eerste punt, dus daar gaat veel tijd in zitten.
Zooo, april was voor mijn "schrijven" een slechte maand! :rolleyes: Ik heb niks van bovenstaande punten af. Ik ben wel met het eerste punt bezig geweest, maar het is een enorm geworstel. Als tussendoortje heb ik wel een verhaal voor een bundel over "vreugdeloze seks" geschreven, en ik heb inmiddels gehoord dat mijn verhaal zal worden opgenomen. Dat was wel een feestmoment! :) Het is dus niet helemaal een nutteloze maand geweest. Verder moet ik deze maand maar snel vergeten en snel een plan opstellen voor de komende maand. :o

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, de eerste 10.000 woorden zijn herschreven, maar moeten nog wel wat bijgeschaafd worden. Mijn cursus is verplaatst naar de tweede/derde week van mei, dus ik heb nog even. Kan ik alvast aan de tweede portie van 10.000 woorden werken. :)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
April ging voor mij best goed. Ik wilde mijn manuscript afronden, en hoewel ik hem nog niet helemaal af heb, ben ik wel ver gekomen. Daarnaast heb ik een verhaallijn voor een nieuw manuscript uitgewerkt, en ben ik een oud manuscript aan het doornemen als mogelijk volgend project. Hoe gaat het met de rest? Hoe is jullie maand gegaan? Ik ga zo even het nieuwe mei topic aanmaken!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is in ieder geval mijn favoriete topic op SOL. Zo'n forum is toch een krachtiger stok dan mijn eigen agenda. Ik moet nog bijna 6.000 woorden overtypen van mijn roman. Dat hoop ik tegen zondag gedaan te hebben. Dan wil ik meteen verder gaan met het grondig herschrijven van de proloog en het eerste hoofdstuk, zodat ik die tegen het einde van de maand aan proeflezers kan voorleggen. Daarnaast zou ik vier verhalen willen herschrijven voor mijn verhalenbundel. En mijn verhaal dat 15de werd bij Fantastels, en misschien ook nog mijn UA-verhaal of het verhaal dat 22ste werd bij de PHP. En daarnaast nog de workshop op het PF-forum. Ik zie zo al dat ik weer te veel hooi op mijn vork wil nemen. Maar beter te veel dan te weinig ;)
Ik ben met alle verhalen (behalve de UA- en PHP-inzendingen) bezig geweest, maar niets afgemaakt, de maand is altijd sneller voorbij dan ik verwacht :O Enkel voor de workshop zit ik perfect op schema. Al bij al ben ik wel tevreden over mijn vorderingen in april.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doel heb ik niet gehaald. Het verhaal waar ik aan werkte is gesneuveld in de vorm zoals ik die had bedacht. Ik heb het idee in mijn bureaulade gelegd voor' later'. Iedereen die zijn doelen wel heeft gehaald: :thumbsup: